ליברמן נגד ישי: "מקיים פסטיבל סביב החזרת אזרחי סודן"

שר החוץ יצא במתקפה נגד מדיניותו של שר הפנים המסתננים בטענה כי ישי מונע מאינטרסים פוליטיים ומונע כל אפשרות להסדר בין המדינות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, יצא במתקפה נגד מדיניותו של שר הפנים, אלי ישי לגירוש המסתננים בטענה כי ישי מונע מאינטרסים פוליטיים ומונע כל אפשרות להסדר בין המדינות.

"מזמן לא ראיתי כזאת דברת כל כך מזיקה כמו כל הפסטיבל סביב החזרת הביתה של אזרחי דרום סודן כמו שראיתי אתמול", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. "שמעתי שמישהו דיבר על האינטרס הלאומי של ישראל. "יש הרבה שמקריבים אינטרס לאומי לטובת אינטרס רגעי של מפלגה כזו או אחרת. מזמן אני לא זוכר כמות כזאת של ביקורת וזעקת שבר מכל ידידי ישראל, כולל ארה"ב, כמו במקרה הזה. זה מסוג הסיפורים של כלב נובח ולא נושך".

לדברי ליברמן, הפתרון טמון בהסדר שאליו מנסה להגיע משרד החוץ. "אנחנו רוצים 'דברת' או לפתור את הבעיה? עד היום כל מה שפתרנו זה בזכות משרד החוץ, לא בזכות אף אחד אחר. כל הדברת יוצרת אווירה שלא ניתן להחזיר 90% מהמסתננים. הכל נמחק בין רגע כשרואים פסטיבל כמו שראינו אתמול בשדה התעופה. שורה של אנשים מחבלים במאמץ של משרד החוץ להגיע להסדר מוסכם ומקובל לפתרון הבעיה".

על פי נתונים שהציג ליברמן, מאז תחילת מבצע הגירוש נכנסו לישראל 504 איש, ורק הבוקר הגיעו לישראל עוד 70 פליטים, וזאת אל מול 120 פליטים שהועזבו. בנוסף, מכל המתקנים שבהם מוחזקים אותם פליטים שוחררו לתוך ישראל 707 פליטים מתחילת החודש. "אני מציע לאלו שרוצים לפתור ולא רק לדבר - אז תפסיקו לדבר", אמר שר החוץ.