לנדאו: "כמה עוד רגולטורים קולניים צריך המשק לראות?"

שר האנרגיה והמים ד"ר עוזי לנדאו הביע היום לראשונה תמיכה בהסכמי הגז של חברת החשמל והיצרנים הפרטיים עם "תמר"

שר האנרגיה והמים ד"ר עוזי לנדאו הביע היום לראשונה תמיכה בהסכמי הגז של חברת החשמל והיצרנים הפרטיים עם "תמר". לנדאו השמיע את עמדתו על-רקע התנגדותו הבולטת של נציג משרדו ברשות החשמל להסכם, בטענה שחברת החשמל התחייבה לשלם ל"תמר" מחיר מופרז.

בדברו הבוקר בכנס "תעשיית העתיד של ישראל" של התאחדות התעשיינים ופורטל "תשתיות" אמר לנדאו כי המחיר שיידרשו הצרכנים לשלם הוא "סביר". לדבריו "שיהיה ברור - התקבלה החלטה ואני עומד מאחוריה. את תמיכתי זו הבעתי לאורך כל הדיונים וההתלבטויות בנושא. תחום משק הגז רואה רגולטורים רבים ואי וודאות במשך חודשים ארוכים. השיקולים המרכזיים שעמדו בפניי היו הענקת יציבות למשק ודאגה לכך שבמצב אליו נקלענו הציבור ישלם מחיר סביר".

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) הודיעה אתמול על כוונתה להגיש הצעת חוק, המביאה להלאמה דה-פקטו של משאבי הגז. בהתייחסו להצעתה ולדברים שהמשיעו חברי כנסת אחרים אמר לנדאו כי "לא לקחתי חלק בוויכוח הקולני שהתפתח סביב הסכמי הגז. כמה עוד רגולטורים קולניים צריך המשק לראות ולהתבלבל ביניהם?".

לנדאו הוסיף כי "כל החלטה הייתה זוכה לביקורת, כיוון שההסכם לא נחתם בתנאים של תחרות. לפני ששינסקי, כאשר היה עוד ספק מצרי, הייתה גם תחרות. אבל, אצלנו החליטו לחלק את עור הדוב עוד לפני שצדו אותו. עד עכשיו לא היו סגירות פיננסיות, אבל את המס אנחנו רוצים עכשיו".