עתיד המיזם מעורפל - ועובדי חח"י כבר רוצים תוספת שכר

הנהלת חברת החשמל פתחה במו"מ עם עובדי החברה על תנאי שכרם על מיזם הסיבים האופטיים, למרות שהוא עדיין רחוק מהקמה ■ ל"גלובס" נודע, כי העובדים הסכימו, במחווה של רצון טוב, להתחיל בהדרכות ובעבודות לקידום המיזם

הנהלת חברת החשמל פתחה במו"מ עם עובדי החברה על תנאי שכרם על מיזם הסיבים האופטיים, למרות שהוא עדיין רחוק מהקמה. ל"גלובס" נודע כי ההנהלה דוחקת בעובדים להתחיל בתכנון המיזם, והעובדים דורשים בגין זאת תמורה.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה, כי העובדים הסכימו להתחיל בהדרכות ובעבודות לקידום המיזם. ארגון העובדים הארצי טוען כי סוכם שינוהל עימם מו"מ על הסכם מול ההנהלה, המדינה ובשלב מאוחר יותר המשקיעים, לגבי מעורבותם בקידום המיזם.

למרות שטרם נחתם המיזם, הסכימו העובדים, במחווה של רצון טוב, להתחיל להעביר הדרכות ולאפשר תכנון הקשור בהנחת הסיבים האופטיים, וזאת בכפוף להתחייבות החברה שלפיה שכרם לא ייפגע, ובכלל זה שכר העידוד המשולם להם. יוצא, אפוא, שלמרות שכלל אין מיזם ולא ברור האם ייבחר משקיע, מתחילה חברת החשמל בקביעת עובדות בשטח.

מחברת החשמל נמסר: "החברה החלה בתכנון של צנרת ריקה שתשמש בעתיד להשחלת סיבים אופטיים. הצנרת תונח באותם המקומות שבהם מבוצעות עבודות של הנחת תשתית חשמל תת קרקעית בשכונות חדשות. לצורך כך, הנהלת החברה נמצאת בדיונים עם ארגון העובדים על מנת לרתום אותו לטובת המיזם".