הערב: משחק הכדורגל הפוליטי ביותר

הנה היווני משחק נגד מי שהלווה לו כסף וגם הכריח אותו לוותר על מנוחת צהריים

הערב (יום ו' - גרמניה-יוון, אליפות אירופה בכדורגל, ו' 21:45, ערוצים 9 ו "ספורט 1 HD") וזו לא רק הכלכלה שגועשת מאחורי המפגש הטעון הזה, או כמו ששמעתי מישהו מסביר לבנו, בפשטות: "היוונים, כמו הספרדים, האיריים ועמים אחרים לא אוהבים לעבוד. עד עכשיו הגרמנים שילמו להם בשביל זה, כמו שאנחנו משלמים לחרדים. עכשיו נמאס להם". אפשר להתווכח על נכונות המשפט הזה מבחינה עובדתית, אי אפשר להתווכח על כך שהוא משקף את דעתו של רוב הציבור הגרמני על המשבר בגוש האירו.

ואם כך הוא אצל הגרמנים, שוו בנפשכם מה חושבים היוונים על מי שמלווים להם את הכסף, ואשכרה מכריחים אותם, לראשונה בחייהם, לוותר על מנוחת-הצהריים כדי לצאת לעבוד.

ומילא לעבוד, הבעיה היא שאין עבודה, במיוחד אם אתה צעיר שזה עתה יצא את שערי האוניברסיטה. שימו לב שעד כה לא נאמרה מילה אחת על כדורגל, שכן, אם לומר בכל זאת, מבחינה מקצועית גרידא, הגרמנים אמורים לנצח בקלות.

מכל בחינה אחרת, אין סיכוי שזה יקרה: לא שהגרמנים אינם מועמדים ברורים לניצחון, אבל קל זה לא יהיה. השחקנים היוונים מרגישים שהם נושאים על גבם תקוות של אומה שלמה לחגוג לרגע קט, ניצחון על בעלי הבית החדשים שלהם. ילבש נא הקורא הנכבד את נעלי הכדורגל הווירטואליות שלו ויחשוב איך היה מרגיש לו היה צריך לשחק עתה נגד בעל הבית של הנכס שאותו הוא שוכר, נגד פקיד השומה שלו, נגד הרס"פ הזכור לרע מהטירונות, נגד האקס/ית.

ובכן, את המוטיבציה של היוונים אתם כבר מבינים.

איך כל זה ישפיע על מה שיקרה על הדשא, ביציעים וברחובות אתונה, נחיה ונראה. מה שבטוח הוא שמאז המפגש הטעון בין אנגליה לארגנטינה בצילה של מלחמת פוקלנד, לא היה משחק כדורגל כה טעון פוליטית כמו המשחק הזה שחובה גם למי שנמנע מכדורגל בימים כתיקונם לצפות בו.