מאבטחי יחימוביץ' שומרים בחוץ מתחת לשמשייה

חודש וחצי לאחר שח"כ שלי יחימוביץ' מונתה לתפקיד יו"ר האופוזיציה, מאבטחי השב"כ עדיין לא זכו להקים מבנה הולם לאבטחת ביתה בת"א ■ הסיבה: התנגדות בעלי הבניין

חודש וחצי לאחר שח"כ שלי יחימוביץ' מונתה לתפקיד יו"ר האופוזיציה, מאבטחי השב"כ עדיין לא זכו להקים מבנה הולם לאבטחת ביתה בת"א. השומרים נאלצים לבלות את רוב שעות היום בחום אימים בחוץ ולכן פתחו שמשייה שתגן עליהם מפני השמש הקופחת. צלמת "גלובס" התקרבה מאוד אל השומר, מבלי שהבחין בה בכלל, ונראה שתנאי העבודה אינם מסייעים במיוחד לערנותו.

"זה נכס שלנו"

חיה וקסלר ואחיה בן עמי זילברשטיין הם בעלי 5 מתוך 6 דירות בבניין. וקסלר אמרה היום ל"גלובס" כי "אנחנו לא מסכימים לזה, לא אני ולא אחי. זה נכס שלנו ואנחנו לא רוצים שיעמידו שום דבר שם. שלי רכשה דירה מאחי בלי השטח מסביב. השב"כ לא יכולים לשים בוטקה בשטח שלנו כי זה שטח פרטי ואנחנו מחליטים. אם שלי רוצה שתשים את זה לפני הדלת שלה. אני ואחי מחליטים - זה שטח שלנו. השומרים שמו שולחן וסככה ונראה לי שזה מספיק להם. לשים מבנה? בשום אופן לא - זה שטח פרטי שלנו".

שירות הביטחון הכללי מאבטח באמצעות היחידה לאבטחת אישים שבעה סמלי שלטון בישראל: נשיא, ראש ממשלה, יו"ר הכנסת, יו"ר האופוזיציה, נשיא בית המשפט העליון, שר החוץ ושר הביטחון. אבטחת האישים נעשית בכמה דרכים כולל הצבת שומרים ומצלמות סביב הבית בהתאם ליחידה לאבטחת אישים.

מהשב"כ נמסר בתגובה כי "עם כניסתה של ח"כ שלי יחימוביץ' לתפקידה כיו"ר האופוזיציה, בוצעו ע"י השב"כ הסדרי אבטחה שונים, בין השאר בביתה. מיקום אנשי האבטחה בביתה הוא סוגיה מורכבת הנמצאת בבדיקה מול הגורמים הרלוונטיים. האחריות על הסדרת מיקום מבנה הזקיף הינה של השב"כ.

דוברת מפלגת העבודה, סביון מדליון: "כמובן ששלי דואגת לרווחתם של המאבטחים והמצב כעת אינו לרוחה. שלי גרה בשכונה דרומית צפופה מהסוג שמאובטחים בדרך כלל לא גרים בה ועל כן, לא מצא השב"כ עדיין מקום להעמיד בו עמדת שמירה והוא עוסק באיתור מקום כזה. אנו מקווים שיימצא פתרון במהרה".