חברת החשמל גובה תעריפי יתר מלקוחותיה כשהיא מחשבת בדיעבד את צריכתם בפועל, כך טוענים קבוצת אזרחים שהגישו בקשה לתביעה ייצוגית בסך מיליארד שקל נגדה. התביעה הוגשה לביהמ"ש המחוזי בחיפה באמצעות עו"ד ראני סוהיל רושרוש מהכפר עילבון.
החברה מחייבת את לקוחותיה אחת לחודשיים. בשל היעדר משאבים היא בודקת פיזית את המונים רק אחת לכמה בדיקות. החיוב בתקופת הביניים נעשה ע"פ הערכה שמבוססת על דפוסי הצריכה של הלקוח בעבר, וכשמתבצעת קריאת מונה, מתוקנת ההערכה בדיעבד.
לטענת העותרים החברה מעריכה תמיד צריכה נמוכה מזו שבפועל ולכן הלקוחות מחויבים לשלם את ההפרשים בעקבות כל בדיקה שנעשית בשיטת קריאת המונה. ואולם התעריף שמשמש את החברה לחישוב גובה ההפרשים הוא התעריף בעת החישוב ולא התעריף בעת הצריכה. השיטה הזו פוגעת בצרכנים בתקופות שבהן עלה התעריף בין מועד הצריכה לבין מועד החישוב ומקלה על הצרכנים בתקופות שבהן התעריף ירד.
מחברת החשמל נמסר כי "חברת החשמל קיבלה את התביעה. החברה לומדת את פרטיה ותשיב על הפרטים במסגרת בית המשפט".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.