"שמעתי שמנהיגי אירופה מדברים על 'בזוקה' של 2 טריליון א'"

ג'פרי סאוט, מנהל השקעות ראשי בחברת הפיננסים Raymond James, טוען בראיון לאתר "קינג וורלד" כי מנהיגי אירופה מתכננים תוכנית חילוץ ענקית ■ סאוט: "אם זה יקרה אני סבור שהפדרל ריזרב יהיה חייב לנקוט בפעולה דומה"

בעוד מדינות גוש האירו מנסים למצוא דרכים מקוריות להיחלץ ממשבר החוב, ג'פרי סאוט, מנהל השקעות ראשי בחברת הפיננסים Raymond James, טוען בראיון לאתר "קינג וורלד", כי קיימת שמועה לפיה מנהיגי אירופה מתכננים "בזוקה" חדשה לחילוץ גוש האירו בהיקף עצום של כ-2 טריליון אירו.

במהלך הראיון, סאוט טען כי כאשר מנתחים את המצב הקיים, ניתן לראות בבירור שראש ממשלת איטליה מריו מונטי ונשיא צרפת פרנוסאה הולנד, נמצאים בחזית המאבק למען תוכניות חילוץ אגרסיביות יותר, ואילו קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מעדיפה להימנע מתוכניות "בומבסטיות" בשלב זה. עם זאת, סאוט טוען כי מרקל כן מעודדת תוכניות מסוימות לעידוד הצמיחה.

"מה ששמעתי, זה שהם (מנהיגי גוש האירו) מכינים תוכנית חילוץ ענקית בהיקף של 2 טריליון אירו", טוען סאוט. "אם זה יקרה, אני סבור שהפדרל ריזרב יהיה חייב לנקוט בפעולה דומה שתגביר את הנזילות בשווקים, זאת כדי למנוע מהדולר להתחזק".

בהמשך הראיון, סאוט ממליץ למשקיעים להגביר את החשיפה לזהב, שכן המתכת היקרה עומדת לזנק בעשרות אחוזים עד סוף השנה. "אני הייתי שורי על הזהב מאז שנת 2001 ואני סבור שעדיין יש מקום לעליות נוספות".