אל תפספסו: ההמלצות לסופ"ש ולשבוע הבא

מפסטיבל אוכל חוויתי בסוף השבוע בקניון איילון ועד מופע להקת הרוק המיתולוגית גאנס אנד רוזס ביום שלישי

פסטיבל

אוכל רחוב

מה: לפעמים מה שהכי מתחשק לנו זה אוכל רחוב. כי זה אף פעם לא רק האוכל, אלא חוויה שלמה של ריחות, קולות והרגלים, איזו עממיות שמדברת אלינו ישר לקישקעס. כזה הוא הסביח של עובד מגבעתיים, שהמציא שפה חדשה למאכל העממי, או רגב גולן שמקפיץ פלאפל כאילו היה אמן קרקס. אלו ועוד רבים נוספים יגיעו בסוף השבוע מהרחוב לקניון אילון, לפסטיבל חווייתי ראשון מסוגו. הדוכנים באירוע יציעו אוכל רחוב מילדותנו - שלג בטעמים, גזוז, "שערות סבתא", וזאת לצד מטעמים עדכניים יותר - ופל בלגי על מקל או פונדו שוקולד, כמו גם גבינות מעדנייה ודים סאם.

מתי, איפה וכמה: חמישי-שישי, 28-29 בחודש. שעות פעילות: ה' - 9:00-21:00, ו' - 10:00-14:00. קניון אילון, ר"ג.

פסטיבל מחול

דולוס - מיצג-תיאטרון חזותי

מה: "דולוס", פסטיבל חדש המתקיים השנה לראשונה, מפגיש עבודות במה ממגוון ז'אנרים - מחול, מיצג (פרפורמנס) ותיאטרון חזותי - תחומים הזולגים זה לתוך זה ונהנים מהשפעה הדדית. במשך שלושה שבועות, יתקיימו מופעים חד-פעמיים בהאנגר הסורגים, חלל עתיק וגדול בנמל יפו, שהוסב לחלל מופעים ייחודי. היצירה המגוונת מציגה כיווני מחקר והתפתחות של יוצרים מתחומים שונים, הבודקים רעיונות חדשים ומגדירים מחדש את עולם המופע.

מתי, איפה וכמה: שישי (ה-29 בחודש), 21:00, שבת (ה-30 בחודש), 21:00, נמל יפו. מחיר: 60 שקל. להזמנת כרטיסים: 03-5284763. אתר: www.dolos.co.il.

מפגש בתערוכה

מרחב חשוף

מה: רגע לפני שהיא נוסעת ללימודים בחו"ל, מציגה האמנית ליאת לבני ב"מרחב חשוף" תערוכה משותפת עם אמיר תומשוב בבית האמנים בירושלים. התערוכה מפגישה שני יוצרים שהקשר בין עבודותיהם נראה כדיאלוג במשפטים קצרים, המצטברים שכבות על שכבות ליצירת המרחב המשותף. שניהם יוצרים בחומר ובתלת-ממד, אך התוצאה נעה בין הפיסול בחלל לתמונתיות, בזכות הצבעוניות הטבעית והשקטה והבחירה בחומרים טבעיים, כעץ, נייר ואבן. מפגש גלריה עם האמנים והאוצרת, שירלי משולם, יתקיים בשבת 30.6.12 בשעה 12:00.

מתי, איפה וכמה: בית האמנים, רח' שמואל הנגיד 12, ירושלים, שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-13:00, 16:00-19:00, ו' 10:00-13:00, שבת 11:00-14:00. הכניסה חינם.

רב-תחומי

Muranooo

מה: שיתוף פעולה בין אנסמבל עתים, מכון גתה, תיאטרון דרמטיצ'ני בוורשה ותיאטרון הקאמרי בתל-אביב. המחזאית סילביה חוטניק אחראית ליצירה, על-פי טקסטים של הסופר היהודי ניצול השואה ק. צטניק, ולילך דקל-אבנרי ביימה. בשכונת מורנוב בוורשה, הבנויה על הריסות הגטו היהודי, מתגוררת קשישה פולנייה אכולת רגשות אשם, המפתה את נכדיה לרדת למרתף הבית ולחפור בעבר בחיפוש אחר "אוצרות יהודיים". בהצגה משולבים אלמנטים של וידיאו-ארט, שאותם יצרה איריס מועלם, ומוזיקה מקורית של היוצרת הגרמנייה ממוצא טורקי DJ איפק. ארבעה שחקנים פולנים מופיעים לצד לני שחף ונועם בן אזר הישראלים. בליווי כתוביות בעברית.

מתי, איפה וכמה: שישי (ה-29 בחודש), 13:00; מוצ"ש (ה-30 בחודש), 20:30, אולם אנסמבל עתים (רחוב נחמני 4) תל-אביב. מחיר: 200 שקל.

מופע

Guns N roses

מה: 19 שנה אחרי הופעתם הקודמת בארץ, שנחשבה לאכזבה גדולה (סאונד בעייתי, עיבודים אקוסטיים איומים ולהקה שבהרכבה דאז כבר סבלה מכל מאבקי האגו האפשריים), חוזר הרכב הרוק המיתולוגי במיטב הרפרטואר שהביא להם תהילת עולם בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. מדור המייסדים שרד רק הסולן-יוצר אקסל רוז (כיום בן 50), ההופך לתימהוני ולנרגן משנה לשנה ולראיה, יותר מעשור נדרש לו להשלים את "Chinese democracy", האלבום היחיד שהקליטה הלהקה מאז הפריד כוחות מהגיטריסט סלאש וחבריו מתחילת הדרך. האם על הבמה הוא עדיין יודע את העבודה? בקרוב הפתרונים. האירוע יכלול גם הופעות חימום של היהודים, והרכב הרוק Ugly kid Joe.

מתי, איפה וכמה: שלישי (ה-3 ביולי), החל מ-17:30, פארק הירקון תל-אביב. מחיר: 390-750 שקל.

קלאסי

תזמורת בארוקדה

מה: ה"בארוקדה" היא תזמורת ישראלית מצוינת, המתמחה בביצוע מוזיקה מתקופת הבארוק בגישת ביצוע אותנטית. בקונצרט סיום העונה שלה תבצע התזמורת את "אסיס וגלתיאה", אופרה פסטורלית מאת גיאורג פרידריך הנדל. האופרה מתארת את סיפור אהבתם של אסיס וגלתיאה, שמסתיים ברציחתו של אסיס ע"י קיקלופ קנאי.על היצירה ינצח האנגלי פיליפ פיקט (Pickett), מחשובי המוזיקאים בזרם הביצוע התקופתי בעולם. פיקט יהיה גם הבמאי של ההפקה. באופרה ישתתפו שלושה סולנים, ביניהם זמר הטנור הגרמני רוברט סאלייר. עוד ישתתף ההרכב הקולי "בארוקדה ווקאל". לא להחמיץ.

מתי איפה וכמה: מוצ"ש (ה-30 בחודש), 20:30, אולם רפפורט, חיפה, 130 שקל; שלישי (ה-3 ביולי), 20:30, אודיטוריום וייל, כפר שמריהו, 120 שקל.