חולון: בעלי קרקעות מאיימים לתבוע את ראש העירייה בנזיקין

עיריית חולון תקדם תוכנית שתאסור על הקמת תחנות דלק נוספות באזור התעשייה של העיר, ובעלי קרקעות שקידמו תוכניות להקמת תחנות באזור מאיימים לתבוע את ראש העירייה מוטי ששון

עיריית חולון תקדם בראשון הקרוב תוכנית שתאסור על הקמת תחנות דלק נוספות באזור התעשייה של העיר, ובעלי קרקעות שקידמו תוכניות להקמת תחנות באזור מאיימים לתבוע את ראש העירייה, מוטי ששון, על נזיקין, כך נודע ל"גלובס".

בראשון הקרוב תקיים מליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון דיון בהצעת ראש העירייה לאסור על הקמת תחנות דלק חדשות באזור התעשייה העירוני המתחדש. בהצעת התוכנית נכתב כי "באזור התעשייה קיים מספר רב של תחנות דלק. על מנת לשמור על האיזון הקיים בין מספר תחנות הדלק והשפעתן הסביבתית לבין שטחי התעסוקה, התוכנית אוסרת על הקמת תחנות דלק נוספות".

מספר בעלי קרקעות באזור התעשייה חולון רכשו את שטחיהם לפני כשנה על בסיס תב"ע (תוכנית בניין עיר) קיימת ומאושרת, להקמת תחנות דלק. לטענתם, התוכנית המאפשרת תחנות דלק פורסמה ואושרה, ולפי החלטה זו החלו לפעול לקידום הקמת תחנת הדלק ופעלו בשיתוף פעולה עם העירייה ומחלקת ההנדסה. בין היתר תוכנן בניין בן 5 קומות, בתוספת חניון ותחנת דלק, תוך מיצוי מקסימום זכויות הבנייה.

לדברי בעלי הקרקעות, אם תתקבל ההחלטה לאסור הקמת תחנות דלק באזור התעשייה, הם יפעלו נגד ההחלטה במישור המשפטי בעתירות לוועדה המחוזית וישקלו תביעה נזיקית נגד ראש העירייה.

במכתב של חברת מועצת העיר וחברת הוועדה המקומית, עו"ד יוליה מלינובסקי, שנשלח ליועץ המשפטי של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, היא כותבת כי לאחר שוועדת המשנה של הוועדה המקומית דנה בחודש שעבר באפשרות להעביר המלצה לוועדה המחוזית לשינוי תכנוני שיאסור בניית תחנות תדלוק באזור התעשייה, היא דרשה לקיים דיון בנושא בפני מליאת הוועדה המקומית, שיתקיים בראשון הקרוב.

היא הוסיפה: "ישנם אזרחים בעלי מקרקעין בעיר, שהסתמכו על תוכנית ח/499 א', לפיה ניתן לבנות תחנות תדלוק בכפוף למיצוי זכויות הבנייה לפי הוראות התוכנית. זו התנהלות לא תקינה של הוועדה המקומית שמבקשת לבצע שינוי תכנוני כמה חודשים בלבד לאחר פרסום תוכנית ח/499 א'. הדבר פוגע בזכויות של בעלי מקרקעין קיימים שהסתמכו ופעלו לפי תוכנית זו".

היא ביקשה מהיועץ המשפטי שיחשוף בפני חברי הוועדה את הסיכונים הכרוכים באישור התוכנית, לעדכן אותם על הגורמים שעלולים להיפגע מאישור התוכנית ולספר להם לאילו תביעות תהיה העירייה חשופה.

עיריית חולון מסרה בתגובה: "ההליך נעשה על פי הוראות החוק. רק לאחר הדיון של הוועדה המקומית ב-1.7.12, ניתן יהיה להעביר תגובה לטענות שהועלו".