פרשת הכדורים: הרשות השנייה תגביל את "האח הגדול"

ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה החליטה שלא לאשר בשלב זה את העלאת תוכנית הדגל של קשת, זאת עד לקיום דיון בו ייקבעו סייגים וקריטריונים חדשים לתוכנית

לאור התפוצצות פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בתקשורת לפני מספר חודשים, ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה החליטה שלא לאשר בשלב זה את העלאת תוכנית הדגל של קשת, "האח הגדול", שזכתה לנתוני רייטינג גבוהים במיוחד.

גורמים במועצת הרשות השנייה מסרו ל"גלובס" כי התוכנית תאושר לאחר דיון מעמיק במועצה, שבו ייקבעו סייגים וקריטריונים חדשים לתוכנית. זאת, במטרה שתופעות כפי שתוארו בתקשורת במהלך השנה האחרונה לא יחזרו על עצמן. באם קשת תסכים לעמוד בסייגים שיקבעו, התוכנית תעלה בסופו של דבר לאוויר.

"הוועדה ציינה בהחלטתה כי לגבי התוכנית 'האח הגדול' תקבל הוועדה החלטה נפרדת, וזאת לאחר שיתקבלו כל התשובות מהוועדות הבודקות את הנושא, ויתקיים דיון במועצת הרשות בפרשת הכדורים הפסיכיאטריים שניתנו למתמודדים בתוכנית, ולאחר כלל הבדיקות שהנהלת הרשות מבצעת בנושא בחודשים האחרונים", לשון הודעת הרשות השנייה היום (ה').

פרט לתוכנית "האח הגדול", החליטה הוועדה לאשר את לוח השידורים של קשת למחצית השנייה של השנה, וכן אישרה את לוח השידורים של ערוץ 10 - בכפוף לדיון נוסף שיתקיים בחודש אוגוסט, זאת לאור מצבו של הערוץ, בו תינתן תמונה עדכנית של יישום לוח השידורים בפועל על-ידי הערוץ ובחינת מצב ההפקות.

לבסוף, ועדת הטלוויזיה החליטה לאשר לשידור את "סוגרים חשבון" בטלוויזיה החינוכית. זאת לאחר שלפני כחודש התוכנית לא אושרה לשידור על-ידי הוועדה. ההחלטה השתנתה בעקבות הכנסת תיקונים שכללו עיסוק גם בנושאים ובהיבטים חברתיים.

לדברי יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה, יעקב שחם: "הדיון הראשון בנושא שינוי ההגדרות היה לא קל. אני מעריך כי תוך מספר שבועות נסיים הליך זה נקיים שימוע לזכיינים וליוצרים מפיקים. בנוסף לכך נשקלת האפשרות להזמין פורום של אנשי אקדמיה ומחקר מתחום התקשורת כדי לשמוע את התייחסותם לנושא זה. להגדרות הסוגה העילית יש חשיבות מכרעת על לוח השידורים, ובכך גם על התוכניות המשודרות".

לדברי יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר: "המועצה מתמודדת עם האתגר הגדול של הסדרת המעבר מכללי הזיכיון לכללי הרישיונות של זכייני הטלוויזיה, וזאת כחלק ממהלך מקיף וכולל. בשלב ראשון הדיונים עוסקים בהגדרות של תוכניות שמסווגות כסוגה עילית, כדי להבטיח שיינתן מענה הולם לביטויי היצירה והתרבות הישראלית בעידן הרישיונות".