הסוף לבלקברי? דירקטוריון RIM שוקל למכור את החברה

יותר מ-10 אנליסטים המסקרים את החברה בוול סטריט חתכו את מחיר היעד של RIM, ודירקטוריון החברה שוקל מספר צעדים דרסטיים על מנת לצאת מהתסבוכת הפיננסית אליה נקלעה החברה

חברת ריסרץ' אין מושן , יצרנית הבלאקברי, עוברת תקופה קשה לאור התחרות העזה בשוק הטלפונים החכמים. החברה דיווחה על תוצאות פיננסיות מאכזבות ועל פי דיווחים שונים ישנה אפשרות שהיא תפסיק את פיתוח מערכת ההפעלה בלקברי 10 ואף תמכור את הפיתוח שלה למיקרוסופט.

יותר מ-10 אנליסטים המסקרים את החברה בוול סטריט חתכו היום (ו') את מחיר היעד למנייתה, חלק בעד כ-50%, לאחר שהיא דיווחה על תוצאות רבעוניות מאכזבות ואמרה כי היא תדחה את ההשקה של מכשיר הדור הבא שלה לשנה הבאה. אתמול דיווחה החברה על הפסדים של 37 סנט למניה, הפסד חמור יותר מהערכות האנליסטים.

בתוך כך, על פי דיווחים, דירקטוריון החברה שוקל למכור את החברה או את חטיבת התקשורת שלה - או לשתף פעולה עם מיקרוסופט ולהשתמש במערכת ההפעלה שלה בטלפונים של RIM.

"אם RIM תמשיך להיות מנוהלת באותה צורה, אנחנו מאמינים שהחברה תכשל בסופו של דבר", כתבו כלכלני המחקר של נומורה במכתב ללקוחותיהם, בו ציינו כי להערכתם החברה תעלם עד 2020. "אנחנו לא מצפים ש-RIM תצליח לבצע תפנית בתוצאות שלה, אפילו עם השקת מערכת ההפעלה החדשה", ציינו.

גם בבית ההשקעות ברקלי'ס מעריכים כי מערכת ההפעלה הצפויה לא תוכל להציל את החברה, והדחייה בהשקה שלה תרמה לירידה של 40% במחיר המניה - מה שמקשה עוד יותר על תזרים המזומנים של החברה.

אל ההערכות הללו הצטרפו כלכלני סיטי, ג'פרי'ס ועוד. "אנחנו מאמינים שהיסודות של החברה ימשיכו להיות גרועים יותר ויותר ושלחברה ייגמר הכסף", ציינו כלכלני סיטי.