IDesia הישראלית נמכרת לאינטל במיליוני דולרים

אידיסיה היא ספקית פתרונות לזיהוי ביומטרי על פי פעימות לב ■ בחברה הושקעו כ-7 מיליון דולר ע"י קרן פארטק ומחברת אלדין של ינקי מרגלית

חברת IDesia נמכרה לאינטל תמורת מספר מיליוני דולרים. החברה מפתחת תוכנה לניתוח קצב הלב ועוצמת פעימתו, באופן שמאפשר זיהוי חד ערכי של אדם לפי קצב הלב שלו. יזמי החברה הם ד"ר דני לנגה, יוסי גרוס וברוך לבנון.

בחברה הושקעו כ-7 מיליון דולר על-ידי קרן פארטק וחברת אלדין של ינקי מרגלית, שאף שיתפה איתה פעולה באחד ממוצריה. כיו"ר החברה מכהן היזם הסדרתי גידי ברק. דרך אגב, ברק מכר לאינטל שתי חברות, אנוורה שנמכרה ב-2004 תמורת כ-40 מיליון דולר, ו-DSPC, שנמכרה ב-1999 תמורת כ-1.6 מיליארד דולר.

המוצר הוא חיישן שיכול למדוד את פעילות הלב של אדם במגע עם האצבע שלו. במקור נועד המוצר לשמש ככלי לזיהוי ביומטרי, והוא אכן החל להימכר לאחרונה בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים, כתחליף לסיסמה לנעילה של מחשבים אישיים וטלפונים סלולריים. כיוון שהמוצר מודד אות שממנו ניתן לפענח גם את קצב הלב, הוא נמכר גם לשימושים בריאותיים, וכן לשילוב בין שני הגורמים - טכנולוגיה למדידת קצב לב כאשר החתימה האישית של המטופל, משמשת גם כהגנה על פרטיות הנתונים הרפואיים שלו.

החטיבה באינטל שרכשה את המוצר היא חטיבת ה-Perceptual Computing שמרכז הישראלי מולי אדן שהתמנה לפני מספר חודשים לנשיא הפעילות המקומית של אינטל. חטיבה זו מתרכזת בשיפור חוויית המשתמש במחשב, ולא ברור עדיין בדיוק איזה שימוש תעשה בטכנולוגיה.

"אני חושב שהמשקיעים העיקריים בחברה מרוצים מהעסקה", אומר היום ל"גלובס" היזם לנגה, אשר שימש גם כמנכ"ל החברה עד למכירה. לנגה ישמש כיועץ לאינטל להטמעת המוצר במשך החודשים הבאים, וייתכן וימשיך להיות מעורב במוצר גם בהמשך הדרך. בנוסף הוא מעורב בחברת ארלי סנס מן התחום הרפואי, שגם אותה הקים.

לדבריו: "כיוון שזיהוי על בסיס קצב לב אינו מדד ביומטרי מוכר על-ידי שום גורם ממשלתי, התרכזנו בשנים האחרונות במכירות לתחום מוצרי הצריכה ובתחום הזה דרוש הון רב כדי לחדור לשוק ובישראל קשה לגייס הון למוצרי אלקטרוניקה לצרכן סופי". אידזיה העסיקה 14 עובדים לפני המכירה, מהם עשרה בישראל.

"הייתי מרוצה יותר אם החברה לא הייתה נמכרת כי לדעתי היה לה פוטנציאל רב", אומר לנגה. "אולם כיזם הדבר הכי חשוב לי הוא שהטכנולוגיה תגיע לשוק ונראה כי אינטל היא הגורם שיכול להבטיח זאת".