קולגות של אלשיך מבקשים משופטים מכתבי תמיכה

זאת לקראת פגישתה עם נשיא העליון ■ 3 שופטים אף נפגשו עם גרוניס במטרה לרכך את עמדתו כלפיה ■ לפי הערכות, נשיא העליון יציע לאלשיך לפרוש מיוזמתה, כדי להימנע מהעמדה לדין משמעתי או הדחה עקב פרשת "הפרוטוקול המשופץ"

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, אוספת בימים אלה מכתבי תמיכה משופטים שונים, במטרה להסתייע בהם כדי לשכנע את נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, שלא לדרוש ממנה לסיים את כהונתה השיפוטית.

ל"גלובס" נודע עוד כי 3 שופטים חברי נציגות השופטים, מתומכיה ומקורביה של אלשיך, נפגשו בימים האחרונים עם גרוניס, לבקשתם, במטרה לדבר בשבחה של אלשיך ולרכך את עמדתו המסתמנת כלפי המשך כהונתה.

בעוד כשבועיים, עם חזרתה של אלשיך מחופשת השבתון שלה בארה"ב, היא אמורה להיפגש עם הנשיא גרוניס, שזימן אותה אליו בעקבות ממצאיו החמורים של נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, בפרשת "הפרוטוקול המשופץ".

כזכור, הנציב מצא את התלונות נגד אלשיך מוצדקות במלואן, וקבע כי אלשיך הכניסה שינויים מהותיים לפרוטוקול דיון שהתקיים בפניה בספטמבר 2011, במטרה להחמיר את התלונה שהגישה בעקבותיו ללשכת עורכי הדין נגד עו"ד רפאל ארגז שהשתתף בדיון.

לא תניח את המפתחות

על-פי ההערכות, גרוניס יציע לאלשיך לפרוש מיוזמתה מכהונה שיפוטית, ולהקדים את פרישתה המיועדת לאוגוסט 2014, וזאת כדי להימנע מהצורך לנקוט כלפיה הליכים כגון העמדה לדין משמעתי בבית הדין המשמעתי לשופטים, או הדחה באמצעות הוועדה לבחירת שופטים.

ואולם, בשבועות האחרונים קיבלו שופטים רבים בבית המשפט בתל-אביב איתותים שלפיהם אלשיך איננה מתכוונת לוותר ללא מאבק, וכי אין בכוונתה להניח את המפתחות. בין היתר נקבעו לאלשיך דיונים הן לחודש יולי, לאחר חזרתה מחופשתה, והן לחודש ספטמבר, לאחר פגרת בתי המשפט.

עוד נודע כי שופטים המקורבים לאלשיך פנו בימים האחרונים לשופטים אחרים וביקשו מהם לכתוב מכתבי תמיכה ואהדה המיועדים עבור אלשיך עצמה. אותם שופטים שאליהם פנו, קיבלו הסבר שלפיו אלשיך מתכוונת להיעזר באסופת המכתבים הזו בעת פגישתה המיועדת אצל גרוניס.

במסגרת מהלכיה של אלשיך, נפגשו בימים האחרונים 3 שופטים, חברי נציגות השופטים הארצית שאלשיך עומדת בראשה, עם הנשיא גרוניס. מדובר בשופטים איתן אורנשטיין, רחל לביא-ברקאי וצילה צפת, שבאו אל נשיא העליון כדי לנסות לרכך את עמדתו המסתמנת ולשכנעו כי אין כל הכרח להביא לסיום כהונתה של אלשיך.

"תהיה מלחמה"

עם זאת, בתוך נציגות השופטים העמדות מפולגות בין תומכיה של אלשיך, החוששים כי הדחתה תהווה תקדים מסוכן לשופטים, המעמיד שופטים נוספים בסכנת הדחה אם תלונות שהוגשו נגדם לנציב יימצאו גם הן מוצדקות - לבין שופטים אחרים, המהווים ככל הנראה רוב בנציגות, ועל-פי עמדתם אלשיך חייבת לסיים את כהונתה השיפוטית, וקל וחומר גם את תפקידה כיו"ר נציגות השופטים.

לפי שעה, גם המתנגדים החריפים ביותר לאלשיך בקרב השופטים והנציגות ממלאים את פיהם מים. איש מהם אינו פועל - לא להחתמת עצומות, לא להפצת מכתבים, לא לכינוס הנציגות ולא לפניות לנשיא העליון או להנהלת בתי המשפט.

ההמתנה תימשך עד שייוודעו תוצאות פגישתם של גרוניס ואלשיך, ואולם בקרב שופטים אלה מבטיחים כי אם התוצאה לא תהיה סיום כהונתה של אלשיך בדרך זו או אחרת, "תהיה מלחמה".

דוברת בתי המשפט מסרה בתגובה כי "נשיא בית המשפט העליון איננו נוהג להתייחס לפגישות אותן הוא מקיים, לרבות בשאלת עצם קיומן או תוכנן. לגבי יתר השאלות - אין התייחסות".