אושרה תוכנית חזית ים בחיפה בהשקעה של מיליארדי ש'

במסגרת התוכנית יהפוך חלקו המערבי של הנמל לנמל נוסעים בלבד ולצדו יפותח מרכז בילוי תוסס שיכלול בתי קפה, מסעדות, מסחר ומגורים

תוכנית חזית הים העירונית של חיפה אושרה היום במועצה הארצית לתכנון ולבנייה במשרד הפנים. במסגרת התוכנית יהפוך חלקו המערבי של הנמל לנמל נוסעים בלבד ולצדו יפותח מרכז בילוי תוסס שיכלול בתי קפה, מסעדות, מסחר ומגורים.

‏התוכנית, ביוזמת עיריית חיפה, תעבור להערות הוועדה המחוזית ולהשגות הציבור. חזית הים העירונית תשפר את חזות הנמל במטרה לעודד תיירות, מסחר ופנאי.

‏עיריית חיפה ביקשה שבהמשך יפותח בחלקו המזרחי של הנמל פרויקט "נמל המפרץ" - מסוף מכולות חדש בהשקעה של כ-4 מיליארד שקל.

‏במרכז התוכנית מתן עדיפות לשטחים פתוחים לציבור הרחב, ברובו מרחב הולכי רגל, הכולל טיילת חוף רחבה ורציפה, כיכרות ורחבות המתחברות למרקם העירוני הגובל. כמו כן מדגישה התוכנית שיקום ושימוש חדש של המבנים הקיימים (מחסני הנמל) לשימושי מסחר, בילוי ושטחי ציבור ותרבות. התוכנית אף כוללת הקמת מבנים חדשים נמוכים, בעלי אופי "נמלי", רב-תכליתיים, לשימושי מסחר, בילוי, תעסוקה ותיירות, כמוקדי פעילות שילוו את צירי ההליכה שלאורך קו המים ובניצב לו.

‏מטרה נוספת של התוכנית היא ליצור "שער כניסה" ראשי להולכי רגל בקצה שדרות בן גוריון, המהווה את ציר התיירות הראשי של העיר. התוכנית מאפשרת פיתוח הדרגתי של חזית הים העירונית, בד בבד עם פינוי הדרגתי של פעילויות נמליות שונות ואפשרות המשך קיומן של פעילויות נמליות מסוימות. במרכז התוכנית עומד חיבור העיר לים על ידי יצירת מוקד עירוני חברתי מרכזי לבילוי ונופש, שיהווה בסיס להתחדשות עירונית.

‏לדברי ראש עיריית חיפה, יונה יהב, "אישור התוכנית על ידי הוועדה הארצית, היא מכוננת והיסטורית עבור העיר חיפה והיא משקפת את פרי היוזמה והמאמץ המתמשך של עיריית חיפה לפתח ולשקם את חזית הים העירונית וכמו כן, לחבר מחדש אזורים מוזנחים ועזובים אל המרקם העירוני של העיר וזאת היא בשורה גדולה.

‏‏"יוזמה זו משתלבת בפעולה מקיפה של העירייה להחייאת העיר התחתית, פתיחת העיר אל מתחם הנמל ויצירת אזורי פעילות חדשים אשר ימצבו את חיפה כעיר חוף מהמובילות בעולם. בתכנון הושם דגש על פיתוח התואם את הבינוי הקיים תוך השתלבות ושמירה על שטחים פתוחים נרחבים וניצול הזדמנויות בהתאמה לאילוצים קיימים. התוכנית מתווה אפשרויות להתחדשות חזית הבינוי הפונה לנמל, לפיתוח עירוני איכותי ופתיחת העיר התחתית אל אזור החוף והנמל. אין לי כל צל של ספק שפניה של העיר ישתנו לעד עם יישום התכנית בשטח".