המחאה החברתית מאבדת גובה: רק 52% מהציבור תומכים

סקר של גיאוקרטוגרפיה מראה כי לציבור מתחיל להימאס מהמחאה החברתית ■ 4% מהמשתתפים בסקר ציינו כי יש להם תחושת שנאה של ממש כלפי המחאה

סקר חדש, שנערך על-ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ' אבי דגני, מצביע על כך שהמחאה החברתית שהחלה בקיץ שעבר, ושמארגניה מנסים להחיות אותה הקיץ הזה, מאבדת את תמיכת הציבור הרחב.

הסקר, שבוצע בקרב 500 משקי-בית מייצגים בישראל, הצביע על כך ש-52% מהם חשים אהדה או אהדה רבה למחאה החברתית. בסקר קודם שנערך, אחוז האהדה למחאה עמד על כ-70%.

בסקר שבוצע אתמול (ג'), 26% מהנשאלים גילו אדישות כלפי הנסיונות להתניע מחדש את המחאה החברתית, בעוד ש-9% מהנסקרים ציינו כי הם לא אוהדים את המחאה, ואילו 4% מהמשתתפים בסקר ענו כי יש להם תחושת שנאה של ממש כלפי המחאה החברתית.

"התוצאה של הסקר בהשוואה עם הסקר שהראה לא מכבר תמיכה ברמה של 70%, מלמד כי קיים בציבור פיחות ניכר באהדה ובתמיכה במחאה המתחדשת, ובהדגשה הסתייגות מסוימת ממנהיגיה ומאופיה המתחדש, בסימן של תקיפות רטוריות עם ניצנים של אלימות פיזית, ובמקביל גם אי-הסכמות פנימיות בין מנהיגי המחאה המתחדשת", אמר דגני בניתוח שלו לתוצאות הסקר.

על-פי פרופ' דגני, תוצאות הסקר מצביעות על כך שקיימת תחושה בקרב הציבור שהמחאה החברתית מיצתה את עצמה, למרות ההישגים שהשיגה עד כה. "מדינת ישראל היא לא מצרים ולא תוניס, הפיכה שלטונית לא תקרה פה דרך הכיכרות אלא דרך הקלפי", הוסיף פרופ' דגני.