תקציב הפרסום של מכללת אריאל יצא למכרז

בימים אלה מתנהל מאבק ציבורי סביב הפיכתה של מכללת אריאל לאוניברסיטה

למרות המחלוקת הציבורית סביב מעמדה העתידי של מכללת אריאל, עורכת המכללה בימים אלה מכרז לבחירת משרד פרסום חדש.

תקציב הפרסום של מכללת אריאל נחלק בשנים האחרונות לשניים: תקציב האוף-ליין טופל בדרורי-שלומי-שקד, ותקציב האינטראקטיב טופל ב-JWT ישראל. כעת מתעתדים במכללה לאחד את שני התקציבים ולהפקידם בבית אחד, שאמור לתת מענה כולל לצרכיה הפרסומיים.

מכללת אריאל הוקמה בשנות ה-80 כמכללה מקצועית. בהמשך הפכה למכללה בחסות אוניברסיטת בר-אילן, וב-2002 קיבלה מעמד של מוסד אקדמי עצמאי. מאוחר יותר התקבלה החלטת ממשלה שאמורה להסדיר את מעמדה כמוסד אוניברסיטאי. החלטה זו נתקלה בהתנגדות של המועצה להשכלה גבוהה ושל אנשי אקדמיה רבים המנהלים מאבק ציבורי נגדה.

לדברי עינת דיין, מנהלת אגף השיווק והפרסום של המכללה, ההחלטה לקיים מכרז פרסום נובעת קודם כל מהצורך לעמוד בתקנות חוק חובת המכרזים שחל בשנים האחרונות גם על המוסדות להשכלה גבוהה, אך גם בשל המציאות המשתנה שבפניה עומדת כיום המכללה: "אנחנו עומדים בפני הליך מיתוג ובפני הסבתנו לאוניברסיטה, ועלינו להיערך בהתאם".

לדברי דיין, במכללת אריאל טרם גיבשו סופית את היקפי הפרסום, אך הם יהיו כנראה גבוהים מסדרי הגודל המקובלים. "הכניסה לעולם החדש תדרוש גם השקעה תקציבית גדולה יותר בבניית תדמית ומיתוג. כמו כן, אם המהלך יידחה מסיבה כלשהי, יידרש כסף לקמפיין התדמיתי לצורך השגת ההכרה".

תקציב הפרסום
 תקציב הפרסום