קרב הטאבלטים מתחמם: אפל תשיק אייפד קטן וזול יותר

לדברי מקורות המעורים בנעשה בחברה, הדגם החדש של האייפד יכיל צג בגודל של 7 עד 8 אינץ', לעומת צג בגודל 9.7 אינץ' בדגמים הקיימים ■ תחילת השיווק עשויה להיות כבר באוקטובר

אפל מתכננת להוציא לשוק, כבר השנה, אייפד קטן וזול יותר, כך טוענים שני אנשים המעורים בנעשה בחברה. אפל מקווה שהמהלך הזה ישמר את הדומיננטיות שלה בתחום הטאבלטים, על רקע כניסתן המתוקשרת של גוגל ומיקרוסופט לשוק.

לדברי המקורות, הדגם החדש של האייפד יכיל צג בגודל של 7 עד 8 אינץ', לעומת צג בגודל 9.7 אינץ' בדגמים הקיימים. המוצר החדש, שאפל עשויה להכריז על תחילת שיווקו בחודש אוקטובר, לא יצויד בצג מסוג רטינה, הכלול באייפד החדש שהושק במאי ומספר הפיקסלים בצג שלו יהיה זהה למספר הפיקסלים בדגמים הקודמים של האייפד.

האנליסט שו וו מ-Sterne Agee & Leach סבור שגרסה קטנה ופחות יקרה של אייפד עשויה לפגוע במאמציהן של גוגל, מיקרוסופט ואמזון לנגוס בנתח העצום של אפל בשוק הטאבלטים הצומח. מחירו לצרכן של המכשיר החדש יהיה קרוב לוודאי דומה למחירם של Google Nexus 7 וקינדל פייר של אמזון, הנמכרים ב-199 דולר. "זה יהיה הסיוט של המתחרות", אומר וו, "הכדור נמצא עכשיו במגרש של אפל".

מאז עלה הדגם הראשון של האייפד למדפים באפריל 2010, שלטה אפל ללא עוררין בשוק הטאבלטים, שצפוי לגלגל השנה 66.4 מיליארד דולר. חברת המחקר גרטנר מעריכה כי אפל מחזיקה בנתח של 61% משוק זה.

250 אלף אפליקציות

מתחרותיה של אפל נחושות מאי פעם להשיג דריסת רגל בשוק הטאבלטים. כאמור, בשבוע שעבר הציגה גוגל טאבלט מתוצרתה בשם Nexus 7, בראשית יוני הציגה מיקרוסופט טאבלט בשם Surface שהצג שלו בגודל זהה לזה של הדגם האחרון של האייפד. בשנה שעברה השיקה אמזון את קינדל פייר.

ג'אן דוסון, אנליסט ב-Ovum, מסביר שהשחקניות החדשות בשוק הטאבלטים בחרו להתמקד בתחום שבו אין לאפל דריסת רגל. במיקרוסופט, למשל, בחרו להוציא שני דגמים של Surface, שעשויים לקרוץ לקהל צרכנים המעדיף להמשיך ולהשתמש במערכת ההפעלה של החברה, חלונות.

ה-Nexus 7 של גוגל הוא מתחרה ישיר לקינדל פייר של אמזון, שעלה על המדפים בנובמבר דאשתקד. המכשיר החדש של גוגל מיוצר בשיתוף פעולה עם יצרנית החומרה הטייוואנית אסוסטק. הוא מצויד במעבד מהיר יותר מזה של הקינדל פייר, בנוסף לסוללה עם אורך חיים רב יותר ובמצלמה קדמית. למרות זאת, התחרות עם הדגם הזול יותר של האייפד עלולה להתברר כמאתגרת יותר. האנליסט וו מציין כי אחת הסיבות לכך הוא מגוון האפליקציות העצום, יותר מ-255,000, שמציעה אפל למשתמשי אייפד.

אפל שקלה לייצר אייפד קטן מאז שהיא הוציאה לשוק את הדגם הראשון של האייפד, כך על פי מקור בחברה. גישה שיווקית זו הועילה לה במקרה של האייפוד, נגן המוזיקה מתוצרתה שהפך לנמכר ביותר בעולם. עם זאת, מעיד המקור כי לפני מותו באוקטובר, הביע סטיב ג'ובס, מנכ"ל החברה לשעבר, ספקות לגבי סיכויי ההצלחה של דגם קטן של האייפד. ג'ובס טען אז שגודלו הנוכחי של האייפד הוא המינימום ההכרחי על מנת שהמכשיר יספק חווית משתמש טובה לצרכנים ויאפשר פיתוח אפליקציות אטרקטיביות עבורו.