זה לא בדוק? חברה אמריקנית תובעת את ד"ר פישר

חברת מדי בלו טוענת לנזקים בסך 5 מיליון שקל בגין אספקת מוצרים תקולים

כתב תביעה שהגישה חברת הפצה אמריקנית נגד חברת ד"ר פישר, בטענה לנזקים בהיקף של כ-5 מיליון שקל שנגרמו לה, חושף כשלים בחדירת המותג הישראלי לשוק בארה"ב.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על-ידי החברות האמריקניות פריסקי ניינטין ומדי בלו, חברה שהוקמה לצורך שיתוף-פעולה לשיווק מוצרי ד"ר פישר בארה"ב, נטען כי המוצרים שסופקו להן על-ידי ד"ר פישר לשיווק בארה"ב היו תקולים, וכי נגרמו להן נזקים כבדים.

לטענת מדי בלו, הנמצאת בבעלות חזי מועלם, חברת D.J Risort שבשליטת רונן אלימלך ואבשלום יחזקאל (שהם גם בעלי המניות של פריסקי), התקשרה לפני מספר שנים עם ד"ר פישר בהסכם הפצה למוצרי ד"ר פישר בארה"ב. חודשיים לאחר חתימת ההסכם, נטען, הזמינה מדי בלו מד"ר פישר משלוחים שונים על סך של כ-240 אלף דולר לכל משלוח, כשכל משלוח כלל יותר מ-80 אלף מוצרים - קרם הגנה בתחליב או בספריי - ושיווקה אותם למאות נקודות מכירה בחוף המזרחי בארה"ב (בעיקר בפלורידה).

תקלה במתזים

ואולם, מהתביעה עולה כי זמן קצר לאחר מכן הסתבר כי במוצרים ששלחה ד"ר פישר היו תקלות. הצרכנים שרכשו את ספריי ההגנה מפני השמש, נטען, התקשו להוציא את החומר מהבקבוק בשל בעיות בלחיצה על המתז, ומאחר שהפקקים היו "תקועים" ולא היה ניתן להוציא מהם את ספריי ההגנה, לא היה ניתן לעשות שימוש במוצרים.

מהתביעה עולה עוד כי ד"ר פישר הודתה באחריותה לפגמים הללו ודאגה להחלפת הפקקים התקולים, ולאחר מספר חודשים שווקו מוצרי החברה לחנויות. ואולם, נטען, גם הפקקים החדשים היו פגומים, וגם במקרה זה הפקקים לא נלחצו.

כל הסחורה, נטען, נאספה מהחנויות והרשתות. בנסיבות אלה, נכתב בתביעה, לאחר דין ודברים, בוטל הסכם ההפצה עם ד"ר פישר.

לטענת מדי בלו, המיוצגת בידי עורכי הדין גדיאל בלושטיין, עידו פרישתא ויעל חסיד, ד"ר פישר סירבה לפצות אותה על הנזקים שנגרמו לה, למרות שהיא עצמה השקיעה כ-1.2 מיליון דולר, הוצאות ישירות, להפצת ולהחדרת מוצרי המותג לארה"ב.

מד"ר פישר נמסר: "ד"ר פישר מייצאת בהצלחה לעשרות מדינות ולרשתות המובילות בעולם. במקרה זה מדובר בתביעת-סרק שאינה עולה בקנה אחד עם המציאות והעובדות. ד"ר פישר סמוכה ובטוחה כי בית המשפט יידע לפסוק נכון לאחר שיתבררו העובדות לאשורן".