נתניהו ומופז נפגשו אחה"צ ודנו בקידום החוק לשוויון בנטל

ראש הממשלה והמשנה לו נפגשו יממה לאחר פרסום דוח ועדת פלסנר ■ נתניהו, אמש: "המצב שהיה לא יכול להימשך, החרדים חייבים להשתלב בשירות הצבאי" ■ כבר אתמול אמר מופז כי "הכדור נמצא אצל ראש ממשלה" - וקצב אולטימטום

יממה אחרי פרסום דוח ועדת פלסנר, ראש הממשלה בנימין נתניהו והמשנה לו שאול מופז נפגשו היום (ה') אחה"צ. בפגישה שנמשכה כשעה דנו השניים בקידום החוק לשוויון בנטל.

ראש הממשלה שוחח היום עם ראשי סיעות הקואליציה. הוא אמר להם כי "ניתן לגשר על הפערים הקיימים ולהביא יחד לקידום חוק לשיוויון בנטל". אחת הנקודות המרכזיות שעלו בשיחות הן הסנקציות שיוטלו על משתמטים משירות צבאי. נתניהו הביע הסכמה להטלת סנקציות אישיות ולא רק מוסדיות. מחר צפויות להימשך השיחות.

נתניהו עצמו התייחס אמש לדוח הוועדה, ואמר כי "הן כוללות עקרונות חשובים בכיוון הזה, אך דרושה התייחסות יותר יסודית לשילוב הערבים בשירות האזרחי. אנחנו עומדים בפני שינוי היסטורי בחברה הישראלית, המצב שהיה לא יכול להימשך, החרדים חייבים להשתלב בשירות הצבאי והם וערביי ישראל חייבים להשתלב גם בשירות האזרחי".

נתניהו הוסיף עוד כי "הכוונה שלי היא להביא לכנסת הצעת חוק משולבת לחרדים וערבים כאחד, שתזכה לרוב בכנסת ושניתן יהיה ליישם אותה בפועל. אני נחוש להביא לגידול דרמטי בשיעור ההתתפות בנטל של חרדים וערבים כאחד, לא נאפשר עוד מצב שלאלה שאינם משרתים יהיה מעמד זהה לאלה שמשרתים. המשתמט לא יקבל כמו המשרת".

כבר אתמול אמר מופז כי "הכדור נמצא אצל ראש הממשלה", וקצב אולטימטום עד יום שני הקרוב ב-14:00 לאימוץ העקרונות של דוח פלסנר.