המכירה הפומבית נסגרה: בכמה נמכרו יצירות של רובין וגוטמן?

פדיון המכירות בתירוש עמד על 3.3 מ' ד' ■ בין היצירות במכירת האמנות הישראלית והבינל': "פרחים" של רובין, שנמכר ב-230 אלף ד' ו"הפרדס ביפו" של גוטמן, שנמכר ב-184 אלף ד'

לאחר המכירה המוצלחת בשבוע שעבר, שהניבה כ-3 מיליון דולר, התקיים אמש (מוצ"ש) חלקה השני של מכירת בבית המכירות הפומביות תירוש. פדיון המכירה, שהסתיימה ב-3 לפנות בוקר, הסתכם ב-300 אלף דולר. המבחר בחלק השני של המכירה מצטיין במחירים נמוכים יחסית, הנעים בין 50 ל-2,000 דולר, ומאפשרים למצטרפים חדשים להיכנס למשחק ולרכוש אמנות, לפעמים בפעם הראשונה.

"אנחנו רואים לא מעט פנים חדשות וההתרגשות שבקנייה ראשונה של אמנות מאוד ניכרת", אומר מנכ"ל בית המכירות, דב חזן. לדבריו, לפחות 10 פריטים נמכרו בסביבות 50 דולר בלבד, ועוד עשרות פריטים ב-100-250 דולר. "יש הרבה צעירים ואנשים שמצליחים יפה והם לא טייקונים. זו הוצאה אפשרית ויש הנאה בצידה", חוזר ואומר חזן.

בחלקה הראשון של המכירה, היו אלה יצירות של גדולי האמנים הישראלים, כמו ראובן רובין, נחום גוטמן, אביגדור אריכא ועוד, שהובילו את המכירה. בין היתר נמכר ציור פרחים של רובין ב-230 אלף דולר וציור "הפרדס ביפו" של גוטמן נמכר ב-184 אלף דולר.

חלק מתשומת הלב במכירה הוקדשה לציורים מביתם של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ורעייתו לאה. בין אלה בלט ציור של לאה ניקל, שנמכר ב-23 אלף דולר.

עוד יצירות שהשיגו מחירים גבוהים - דיפטיך של מיכל נאמן נמכר תמורת 16 אלף דולר, יצירה של משה קופפרמן נמכרה ב-62 אלף דולר ועבודה של אורי רייזמן נמכרה ב-60 אלף דולר.