לראשונה מזה 17 שנה: יגאל עמיר הורשה לצאת מבידוד

רוצחו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, המרצה עונש מאסר מזה 17 שנים בכלא "רימונים" שבשרון - יצא הבוקר בפעם הראשונה מבידוד, ונפגש עם שלושה אסירים אחרים בחצר הכלא

הקלה בתנאי מאסרו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין: לראשונה מזה 17 שנים, הורשה יגאל עמיר, ששהה עד כה בבידוד מוחלט משאר האסירים, לצאת ולטייל בחברתם של אסירים אחרים. לא נמסר על אירועים חריגים.

לעמיר ניתנה האפשרות לשוחח עם שלושת האסירים שליוו אותו במהלך שעת הטיול, תחת עינם הפקוחה של הסוהרים שליוו את הטיול בחצר. וליוו אותו בחזרה לתאו בסופו. על פי ההחלטה, רוצח ראש הממשלה ישהה בתאו 23 שעות ביממה, ויורשה לצאת ממנו לטיול למשך שעה אחת.

ההחלטה להקל בתנאי מאסרו של עמיר התקבלה בהוראת בית המשפט לשירות בתי הסוהר, לבחון מחדש את תנאי מאסרו של רוצח ראש הממשלה. יצויין, כי תאו של עמיר היה מצולם מיום תחילת ריצוי עונש המאסר, ובמשך כל שעות היממה. בשנת 2006 התקבלה החלטה להסיר את המצלמות, ואף אושרו לו ביקורים.

לאחרונה הגיש יגאל עמיר שורה של עתירות לבית המשפט, שבעקבותיהן התקבלו החלטות בעניינו, וביניהן ניתנה לעמיר לשהות בחברתו של אסיר אחר - וזאת על מנת ללמוד תורה.