המערכת הפוליטית: "זיכוי אולמרט - כתם שחור"

המערכת הפוליטית חלוקה בעניין הכרעת הדין של אהוד אולמרט: בעוד בש"ס ובקדימה בירכו על זיכויו מרוב האישומים, בליכוד בחרו להדגיש את סעיף הרשעתו ובמרצ קראו להרחיקו מהמערכת הפוליטית

המערכת הפוליטית חלוקה גם כשמדובר בהחלטת בית המשפט בעניינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. בעוד בש"ס ובקדימה בירכו על זיכויו של יו"ר המפלגה לשעבר, בליכוד בחרו להדגיש את סעיף הרשעתו ובמרצ קראו להרחיקו מהמערכת הפוליטית.

בקדימה מיהרו לשגר הודעות תמיכה באולמרט. יו"ר קדימה שאול מופז אמר כי "לאולמרט, זכויות רבות בתפקידים המגוונים שמילא בשרות המדינה, כיו"ר קדימה וכראש ממשלת ישראל".

ח"כ יואל חסון הוסיף כי "אין לי ספק כי נעשה עוול גדול לאולמרט שהיה אחד מראשי הממשלה שהיו לנו פה. זהו יום הכיפורים של פרקליטות המדינה ועל לדור לשקול את המשך דרכו. הציבור הישראלי מבין הבוקר כי הודח כאן ראש ממשלה מכהן על כלום ושם דבר ואני מקווה כי זיכויו של אולמרט תסלול את חזרתו למערכת הפוליטית הישראלית, שדמותו חסרה בה בשנים האחרונות".

גם בש"ס חיבקו את אולמרט: "התנועה מחזקת ומברכת בחום את אולמרט ואת בני משפחתו לאחר הסבל הרב שעברו בשנים האחרונות", נמסר מש"ס.

מנגד, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, תקף את ההחלטה: "הרשעת ראש ממשלה לשעבר בהפרת אמונים הוא יום קשה, כתם שחור לישראל ומשבר קשה באמון הציבור בהנהגה ובנבחרי הציבור בישראל. עם זאת הזיכויים הינם יום כיפור לפרקליטות ומעידים כי לקתה במחדלים חמורים ואין מנוס מהקמת גוף ביקורת אמיתי לפרקליטות, חיצוני ובלתי תלוי שיחקור ויבדוק את צורת ההתנהלות ודרך קבלת ההחלטות שלה", אמר.

ח"כ כרמל שאמה הכהן מתח ביקורת קשה על מי שחגג את זיכויו של אולמרט ממרבית הסעיפים: "ראש הממשלה לשעבר הורשע פה אחד בהפרת אמונים, והתקשורת ומקורביו חוגגים כאילו הוא זכה בפרס נובל ויש מי שהעיז לקרוא לפרקליט המדינה להתאבד. נראה שמי כבר התאבדה היא דווקא הבושה".

ואילו ח"כ מיכאל בן ארי תקף את הפרקליטות: "זיכויו הסוחף של אולמרט, צריך שיביא איתו רעידת אדמה בפרקליטות ואת פיטוריו המיידיים של פרקליט המדינה משה לדור. שחייב לתת את הדין לא רק על המכה הקשה בתיק אלא על התנהלות יהירה ושחצנית", מסר.

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון קראה להרחיק את אולמרט מהמערכת הפוליטית לצמיתות. "ראש ממשלה בישראל אינו יכול להיות מורשע אפילו בעבירה אחת, ואסור שהזיכוי מחמת הספק בעבירות הנוספות יטשטש עובדה זו. העובדה שאולמרט הורשע בהפרת אמונים היא חמורה ביותר וצריכה להרחיק אותו מהמערכת הפוליטית לתמיד".

גלאון הוסיפה כי "מהכרעת הדין עולה דמות של פוליטיקאי מושחת, שהשתמש בשררה כדי להעשיר את עצמו ומקורביו. אין בזיכוי הפלילי משום זיכוי מוסרי וערכי, ואין בו משום להלבין התנהגות מושחתת".