הנהלת אל-על: 42 טייסים בחברה דיווחו על "מחלה" ביולי

קברניט ניר צוק, נציג טייסי אל-על בוועד העובדים בתגובה: "שקר, הטייסים לא עושים עצמם חולים"

מסוף אפריל ועד סוף מאי דווחו 20 מחלות (4 בטיסות לחו"ל ו-16 בטיסות פנים לאילת) של טייסים. ואילו בחודש יולי (מה-4-8 ביולי) דווחו 42 מחלות של טייסים. "מדובר במספר חסר תקדים של הודעות על מחלת טייסים", כך טוענים באי כוחה של הנהלת אל על עוה"ד נחום פינברג ועדי תורג'מן ממשרד פינברג ושות'.

אחרי כשלון המשא ומתן בין עובדי אל על להנהלה על שורה של צעדי התייעלות שההנהלה מבקשת ליישם בחברה, החלו טייסים, כך לטענת ההנהלה, לדווח על מחלות. "החל מה-31 במאי החלו טייסים לדווח על 'מחלות'. הכוונה היא הן לטייסים שכבר היו מוצבים לטיסות ובשל הדיווח על המחלה לא יכלו לבצע את הטיסה והן לטייסים אשר היו ב'מצב הכן' ואשר אלמלא דיווחו על מחלה היו נדרשים לבצע את הטיסה במקום הטייסים אשר חלו", טוענת ההנהלה.

עוד נטען כי "כמות המחלות החל מסוף חודש מאי הייתה חריגה באופן בולט ביחס לכמות המחלות בשבועות שקדמו ל-31 במאי. כתוצאה מכך נאלצה אל על לחפש טייסים שיחליפו את הטייסים ה'חולים'". כמו כן, החל מה-4 ביולי החלו הטייסים פעם נוספת לדווח על "מחלות" וכאמור דווחו 20 מחלות.

עוד טוענת הנהלת החברה כי בעקבות ישיבה שהתקיימה בין הצדדים ב-4 ביוני כל הטייסים "הבריאו" והפסיקו באופן מידי את העיצומים הללו. כאמור אתמול בוטלה טיסה ללינגרד כי הטייסים לא הגיעו.