צ'רנוי: "דריפסקה מספר שקרים בקנה מידה אדיר"

אולג דריפסקה, אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, מואשם ב"ניסיון לשכתב את ההיסטוריה". אישום זה נכלל בתביעה אדירת ממדים שהגיש נגדו מיכאל צ'רנוי, אחד האוליגרכים הרוסים האחרים, בבית המשפט הגבוה בלונדון.

אתמול (ב') נפתח הדיון בתביעה, שכוללת טענות לקיומן של כנופיות פשע מאורגן ומעשי סחיטה, ושצפויה להפנות את אור הזרקורים לקריירה של דריפסקה, איל האלומיניום שנולד למשפחה צנועה אך הפך לאחד מעשירי רוסיה, ולמקורבו של הנשיא ולדימיר פוטין.

כתב התביעה מתמקד בטענותיו של מיכאל צ'רנוי כי היה שותפו של דריפסקה ועזר לו לבנות את אימפריית האלומיניום שלו במהלך "מלחמות האלומיניום" העקובות מדם בשנות התשעים של המאה העשרים, כשקבוצות יריבות וכנופיות פשע מאורגן נאבקו על השליטה במתקני ייצור האלומיניום הענקיים של רוסיה.

בטיעוני הפתיחה הכתובים שהוגשו מטעמו של צ'רנוי נאמר שדריפסקה "מספר שקרים בקנה מידה אדיר" ו"בנה הגנה כוזבת בתקווה לחמוק מהתחייבויותיו כלפי מר צ'רנוי".

במוקד הסכסוך נמצאים שני מסמכים שנכתבו לכאורה בפגישה בין השניים במלון ליינסבורו בלונדון.

צ'רנוי טוען כי במארס 2001 הסכים דריפסקה לשלם לו 250 מיליון דולר, וכן את שווי מניותיו במה שהפך לאחר מכן לחברת האלומיניום רוסאל. לטענתו, מעולם לא קיבל את המניות. דריפסקה טוען כי אולץ לשלם כסף לצ'רנוי ולעמיתיו, שבתמורה סיפקו לו "הגנה".

אתמול (ב') נאמר לבית המשפט שדריפסקה יטען שלצ'רנוי היו קשרים עם כנופיות פשע מאורגן.

אף אחד מהשניים לא נכח אתמול (ב') בבית המשפט. צ'רנוי, שהיגר לישראל, אינו יכול להיכנס ללונדון או לאירופה, מכיוון שהרשויות בספרד הוציאו צו מעצר נגדו בחשד להלבנת הון. תביעה משפטית זו היא אחת מהמספר ההולך וגדל של תביעות שמגישים אנשי עסקים רוסים בבית המשפט הגבוה בלונדון, שאותו הם מעדיפים על פני בתי המשפט ברוסיה.