דירקטוריון הפיס: למנות צוות ניהול מיוחד עד שיבחר מנכ"ל

חברי הדירקטוריון של מפעל הפיס עתרו לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למנות צוות ניהול מיוחד ■ הבקשה הוגשה בעקבות הקשיים למינוי מנכ"ל

חברי הדירקטוריון של מפעל הפיס עתרו היום (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה שיורה למנות מתוך מועצת המנהלים, צוות מיוחד שינהל את הארגון עד לבחירת מנכ"ל. הבקשה הוגשה בעקבות הקושי של מפעל הפיס להאיץ את המהלכים למינוי מנכ"ל מוסכם. סוגיה זו הפכה לקרב משפטי בין הדירקטוריון לבין היו"ר, עוזי דיין שמסרב לקבל את המלצות וועדת האיתור הפנימית, למנות את גזבר עיריית חיפה, ג'אכי וואכים לתפקיד.

בעתירה שהגישו באמצעות עו"ד גדעון פישר, רפאל יולזרי ואריק קופמן, טענו חברי הדירקטוריון כי ככל שהדיונים המשפטיים בסוגיה נמשכים-מפעל הפיס אינו מנוהל כשורה ולכן יש למנות צוות ניהול מוסכם שימלא את מקום המנכ"ל העתידי ויפעל על-פי סמכויותיו החיוניות לניהולו התקין של הארגון: "לא ניתן להשלים עם מצב שבו מוסד כה חשוב ומרכזי בהוויה הישראלית מתנהל ללא מנכ"ל במשך תקופה ארוכה", נכתב בעתירה.

מאז שהמנכ"ל הקודם של מפעל הפיס, שאול סוטניק סיים את תפקידו לפני יותר מחצי שנה, למפעל ההגרלות החוקי היחיד במדינה אין מנכ"ל מכהן והמחלוקות בין חברי הדירקטוריון לבין היו"ר דיין, הפכו לסאגה משפטית. מחר, יקיים השופט יצחק לובוצקי מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דיון נוסף בעניין המחלוקת בין חברי הדירקטוריון ליו"ר. חברי הדירקטוריון מצפים כי במסגרת הדיון הוא יורה על מינוי הצוות שיפעל לניהול הארגון- עד לגמר המשבר ולבחירת מנכ"ל מוסכם וקבוע.

תגובת עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס: "הסיבה היחידה כי טרם מונה מנכ"ל קבוע למפעל הפיס היא משום שקומץ דירקטורים ממשיך להתעלם מהוראות הדין ומנורמות מנהל תקין, תוך התעקשות לשים בראש מפעל ההגרלות החוקי היחידי בישראל אדם שיושרתו וניקיון כפיו מוטלים בספק".

דיין אמר גם כי: "מדובר בבקשה הזויה, חסרת שחר וחסרת כל בסיס ויש להצר על כך שקומץ דירקטורים מנסה להמשיך ולחבל בעבודת מפעל הפיס תוך כדי הצגת שקרים וחצאי עובדות בפני הציבור, וחמור מכך - בפני בית המשפט. בקשת קומץ הדירקטורים, להעביר לידיהם את סמכויות ניהול מפעל הפיס במקומו של המנכ"ל המכהן, מוציאה את המרצע מן השק ומוכיחה שהמאבק כולו נוהל ומנוהל להשתלט על מפעל הפיס".

"בראש מפעל הפיס עומד מ"מ מנכ"ל, דב קרומר, אשר שימש כסמנכ"ל כספים ב-6 השנים האחרונות ונבחר פה אחד ע"י דירקטוריון הפיס ב 1 לינואר 2012. מאז, מוביל מר קרומר את מפעל הפיס להישגים ומעולם לא נשמעה כל טענה לגבי התנהלותו. יתרה מכך, נתוני מפעל הפיס אף עלו על התחזיות והמכירות עומדות נכון לחודש זה על למעלה מ-8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד", דברי דיין.