פרופ' חצרוני מהמרכז האקדמי אריאל: "נפטרנו בזול מפרזיט"

פרופ' חצרוני, שהגיב בפייסבוק להצתתו של סילמן, רחוק מהתנצלות על דבריו: "טעה מי ששחרר את סילמן מבית חולים פסיכיאטרי. דיעותיי אינן חריגות בהכרח"

"אין לי מושג אם יש או אין ממש בדבריו. עצם ההצתה לא עושה עלי רושם. ייתכן אפילו שנפטרנו בזול מפרזיט. אני, כמובן, מאחל לו בריאות שלמה", כך כתב היום (א') אמיר חצרוני, בתגובה בפייסבוק לפוסט בנושא הצתתו של משה סילמן במהלך הפגנת המחאה אמש.

חצרוני, יש לציין, מכהן כפרופסור במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, וכן מתבטא תדיר בתקשורת הישראלית.

צפו בכל הכתבות על ההצתה במחאה:

מה גרם למשה סילמן להצית עצמו בהפגנה אמש?

הצד שני של הטרגדיה: מה אמר ביהמ"ש על סילמן ב-2009?

סתיו שפיר: "משה סילמן עשה את העבודה"

יחימוביץ': "אסור שהתאבדות תיהפך לסמל המחאה"

"סילמן הלך לעמידר ואמרו לו: כשתהיה ברחוב תבוא"

אלרוב: "לא רוצים להיות תוניסיה, אנחנו במדרון חלקלק"

סער: "הרבה דברים השתנו לאחר הפגנות הקיץ הקודם"

נתניהו: ביקשתי משרי הרווחה והשיכון לבדוק את עניין סילמן

צפו: משה סילמן מעלה את עצמו באש במהלך המחאה

"פירומנים הפסיקו לעשות עלי רושם מאז ל"ג בעומר התשמ"ג", הוסיף חצרוני בתגובה נוספת, וכאשר שאלו גולשים אחרים בפייסבוק אם אכן מדובר בחצרוני, "המרצה ממכללת אריאל", השיב בחיוב, וציין: "אכן, מודה בהיותי חצרוני".

"ולגופם של דברים - בראייה גלובלית, אנשים מסוגו מוסיפים מעט מאוד לכלכלה הישראלית, שאני חלק ממנה", סיכם. "נכון, יש חן בידורי מסוים במדורות, אבל כשלוקחים בחשבון את העלות של כיבוי האש - יוצא שכרנו בהפסדנו".

"דעותיי לא חריגות בהכרח"

בשיחה עם "גלובס" אמר היום פרופ' חצרוני, השוהה בחופשה בחו"ל: "הבעיה העיקרית של האדם הזה (משה סילמן) היא שהיה מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי ושיחררו אותו. טעה מי ששחרר אותו, אבל אני איני איש מקצוע ולכן לא יכול לחוות דעה מעבר לכך.

"המעשה של סילמן אינו מעיד על שום דבר מעבר למקרה הספציפי. בישראל חיים מעל 7 מליון אנשים ועד היום, 64 שנים, רק שלושה אנשים הציתו את עצמם, שניים בגלל ההתנתקות וסילמן הוא השלישי. עם כל הכבוד, שלושה אנשים שמציתים את עצמם אינם מעידים על תופעה.

"אין שום קשר בין מכללת אריאל לתגובותיי ולתפקידי במוסד זה. תגובותיי אישיות ועל דעתי האישית. עצם העובדה שעמדה כזו מושמעת על ידי מרצה בכיר כל כך היא המלמדת על חופש הביטוי והפלורליזם ששורר אצלנו במוסד, הרבה מעל ומעבר לאחידות הדעות שמאפיינת כמה מהאוניברסיטאות. אין זה אומר שדעותיי חריגות בהכרח, רק סקר יוכל להעיד על זה".

פרופ' חצרוני / צילום מסך מתוך הפייסבוק
 פרופ' חצרוני / צילום מסך מתוך הפייסבוק