חברת החשמל: התקלה בתחנת הכוח תוקנה - עלו הרזרבות

מוקדם יותר הכריזה החברה על "מצב כתום" בעקבות עומס החום וביקושי השיא לחשמל ■ מאוחר יותר עדכנה כי יחידת הייצור בתחנת הכוח "גזר" החלה לייצר חשמל, ורמת הרזרבה הצפוייה בשעת השיא עלתה לכ-700 מגווט - רזרבה יציבה

חברת החשמל הכריזה על "מצב כתום". החברה מודיעה כי בעקבות החום הכבד השורר בימים האחרונים צריכת החשמל מגיעה לשיאים חדשים ומתקרבת כמעט לגבול יכולת הייצור. לדברי החברה, היום (ב') במהלך שעות הצהריים הצפי לשיא הביקוש בחשמל יעמוד על 11,250 מגוואט, כשיכולת הייצור של משק החשמל תעמוד על 11,590 מגוואט בלבד. מדובר ברזרבה של 340 מגוואט, הנחשבת לנמוכה ביותר ודורשת היערכות תפעולית שונה מהרגיל.

חברת החשמל מבקשת מהציבור להמשיך ולהשתמש באופן נבון בחשמל, להיערך בהתאם ולעקוב אחר הודעותיה. מומלץ גם לוודא שהגיבוי למכשירים חיוניים תקין.

חברת החשמל גם מבקשת מהציבור להסיט את השימוש במכשירים עתירי אנרגיה משעות שיא הביקוש, כלומר: בין 12.00 ל-17.00 - לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב המאוחרות יותר. מדובר במדיח-כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, שואב אבק, וכדומה. כמו כן, מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל-25 מעלות.

חברת החשמל מודה לציבור על שיתוף-הפעולה בימים האחרונים בחיסכון בחשמל. מנתוני הצריכה עולה, כי לציבור תרומה מכובדת להורדת הביקושים בשעות השיא ואתמול הציבור סייע ב-250 מגוואט. בחברת החשמל מעריכים ומוקירים את היענות הציבור המשקפת את הבנתו והירתמותו בעת משבר.

חברת החשמל תמשיך ותעשה כל מאמץ, כדי לספק ללקוחותיה את כל הביקושים לחשמל, ומודה לציבור על ההבנה, ההיענות ושיתוף-הפעולה.

בתוך כך, החברה מעדכנת כי יחידת הייצור בתחנת הכוח "גזר" שהיתה בתקלה - תוקנה. לפיכך, היחידה החלה לייצר חשמל ורמת הרזרבה הצפוייה בשעת השיא עלתה לכ-700 מגווט - רזרבה יציבה.