"לוי רחמני אמר שיש אנשים באגד שצריך לתת להם מזומן"

תלמה מגד העידה בתביעה שהגישה נגד בעלי ביטוח איילון, בטענה כי ניצל את אהבתה והונה אותה ■ טוענת כי שימשה כאשת-קש שלו למהלכים עסקיים, והוא תימרן אותה לפעולות לא כשרות ■ עו"ד קלגסבלד למגד: ניסית לסחוט את רחמני?

"הוצאתי כסף ללוי רחמני. רחמני אמר שיש אנשים באגד שלא יכולים להוציא חשבוניות, ושהוא צריך לתת להם מזומן. אם הוא נתן להם, אני לא יודעת" - כך העידה תלמה מגד בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בתביעה בסך כמיליון שקל שהגישה נגד לוי רחמני, בעל השליטה בקבוצת הביטוח איילון.

בתביעה, שהוגשה באפריל 2008, טענה מגד כי רחמני ניהל עמה מערכת יחסים זוגית אינטימית במשך למעלה מ-25 שנים, כאשר במקביל התעשר שלא כדין על חשבונה, השתמש בנכסיה ונהג כלפיה בתרמית ובהונאה.

לדברי מגד, במהלך שנות הזוגיות שלהם היא הייתה לאשת חיקו של נחמני, אשת סודו, ושימשה אף כאשת-הקש שלו לביצוע מהלכים עסקיים.

לטענת מגד בתביעה, במהלך השנים הפעיל ותימרן אותה נחמני במתק-שפתיים לביצוע פעולות בלתי כשרות, שתכליתן לקדם את ענייניו העסקיים ולהגדיל את רווחיו. בין היתר טענה מגד כי רחמני העביר באמצעותה כספים במזומן לבעלי תפקידים בחברת אגד, מבוטחת גדולה של איילון. לדבריה, מתוך אהבתה הגדולה, היא פעלה בהתאם להנחיותיו של נחמני וקיבלה את דבריו ללא עוררין.

מעטפה חומה עם כסף

גם אלמוג ארז אולצ'יק, שהיה מנהל מחלקת ביטוח חיים בעתים סוכנות לביטוח, שרחמני היה ממקימיה, העיד במשפט. במהלך הדיון התברר כי אולצ'יק תבע את רחמני בעבר על סך כ-1.3 מיליון שקל, וכי תלמה מגד הגישה בתביעתו תצהיר התומך בטענותיו. אחד הנושאים שנשאל עליו אולצ'יק היה טענתה של מגד כי היא העבירה כסף במזומן לרחמני, וממנו הוא הועבר לגורמים בחברת אגד.

בתצהיר שהגיש לבית המשפט בתביעתה של מגד, כתב אולצ'יק כי בפברואר 2005 הוא ראה את מגד יוצאת מהבנק עם מעטפה בצבע חום שהכילה מזומנים ומסרה אותה למנכ"ל עתים, אבישי אדלמן. אולצ'יק כתב בתצהיר כי המעטפה הייתה מיועדת לאנשי אגד. אולצ'יק העיד כי אדלמן התרברב בפניו שהכסף מיועד לרחמני, כדי שייתן אותו לאנשים באגד.

בחקירתו על דוכן העדים נשאל אולצ'יק על-ידי בא-כוחו של רחמני, עו"ד דורי קלגסבלד, אם הסיפור הזה נשמע לו מתקבל על הדעת. "מישהו יכול להאמין לסיפור הזה?" שאל קלגסבלד.

אולצ'יק השיב: "אני מאוד מצטער שהייתי באירוע הזה. עדיף היה לי שלא להעיד. כנראה שאתה לא מכיר את אבישי אדלמן, הוא מספר הכול, ולפעמים הוא מתגאה בדברים שאסור להתגאות בהם... אני לא יודע כמה כסף היה שם".

עו"ד קלגסבלד המשיך ושאל: "בא בנאדם עם שקית חומה, פותח את השקית ואומר לך שיש פה המון, כסף כדי לשלם שוחד לאגד, אתה לא יכול לומר כמה כסף ראית? 15 אלף שקל? 150 אלף שקל?

אולצ'יק: "אין לי יכולת להעריך כמה כסף היה שם. גם לא בין שקל למיליון".

עו"ד קלגסבלד: "ואז, לפי תצהירך, אדלמן הפטפטן, שמראה לך את הכסף ואומר שהוא הולך לתת אותו שוחד, אומר לך שאת זה מר רחמני הולך לתת לגורמים הקשורים באגד, נכון?"

אולצ'יק: "נכון".

בהמשך החקירה הנגדית שאל עו"ד קלגסבלד את אולצ'יק מי הם, לטענתו, הגורמים באגד שאדלמן אמר שהוא מעביר אליהם את השוחד. אולצ'יק השיב כי מדובר בחברי הנהלה באגד. "אדלמן אמר לי, יו"ר מועצת המנהלים של אגד. אדלמן אמר לי את השם, אבל כרגע אני לא זוכר". בשלב זה הטיח עו"ד קלגסבלד באולצ'יק כי מטרת התצהיר שלו היא להשחיר את פניו של רחמני.

שליש מהנכסים

גם בנה של התובעת, רן מגד, נחקר בחקירה נגדית על-ידי עו"ד קלגסבלד.

מגד העיד כי בייעוץ שקיבלה אמו על-ידי עורך דין נאמר לה כי מגיע לה עד שליש מהנכסים של רחמני. "באותה תקופה שווי חברת איילון היה 200 מיליון שקל. לכן הסכום של 600 אלף שקל (שהציע רחמני למגד כדי לסיים את הסכסוך - ח' מ') לא היה רלוונטי. הסכום שנאמר שם הוא מיליונים, אבל לא נאמר כמה", העיד מגד.

עו"ד קלגסבלד שאל את מגד: "בסוף, אחרי כל הטענות שמגיע לכם שליש או חצי מהרכוש של רחמני, אחרי שהגשתם תביעה ענקית (תביעתה הראשונה של מגד, בטענה כי לא קיבלה כספי דיבידנד מרחמני, עמדה על סך של כ-8 מיליון שקל - ח, מ'). ונאלצתם לחזור ממנה ולתקן אותה, נשארתם עם תביעה של מיליון שקל בערך, זה נכון?

מגד השיב: "נכון".

עו"ד קלגסבלד הטיח במגד: "אני מציע לך שבשיחות האלה (שקדמו לתביעה ונעשו בין מגד לבין רחמני - ח' מ') ניסיתם לסחוט את מר רחמני, נכון?"

מגד השיב: "אין זה נכון. אני נחקר בפוליגרף בכל שנה במסגרת תפקידי בצבא, ואני חייב לדווח על כל עבירה. שואלים אותי כל שנה אם ביצעתי עבירות פליליות - והתשובה היא לא".