השוויון בנטל: אלפי חרדים מפגינים נגד "גזירת הגיוס"

בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קדימה שאול מופז מנסים למצוא פתרון לסוגיית השוויון בנטל, בעדה החרדית לא מתרשמים מהכוונה להגביר את נוכחות בני העדה בצבא ובשירות האזרחי "לא ניכנע ולא נשרת בשירות צבאי או אזרחי"

ימים לפני ההכרעה בנוגע למציאת חלופה לחוק טל, אלפים מבני העדה החרדית יצאו היום לרחובות כדי להילחם במה שהם מכנים: "הבעת כאב היהדות החרדית בארץ ובעולם".

בשעה זו מתאספים אלפים בכיכר, כשהם נושאים שלטים ועליהן כתובות: "לא ניכנע לשרת שירות צבאי או אזרחי", וגם "שלא אפול כשאגדל לציפורני השמד של השירות הצבאי או האזרחי". בכך, נענו החרדים לפשקעווילים שפוזרו ברחבי ירושלים שקראו להם לאלפים להגיע להפגנה. "עולליה הלכו שבי לפני צר", כך הציטוט במודעות.

לאחר ההתכנסות, צפוי להתקיים באזור ההפגנה מצעד של אלפי ילדים אזוקים ברחובות ירושלים, זאת כדי "להמחיש לכלל הציבור את עוצמתה של הגזירה הנוראה אליה נקלעה היהדות החרדית", לשון ההודעה מטעם ראשי העדה החרדית.

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו ליעדי הגיוס, החלופה אותה מציע הליכוד למכסות הגיוס שמציעה קדימה. "היעדים שאנחנו מציבים הם שאפתניים מאוד. אנחנו מדברים על כ-6,000 משרתים כבר בשנת 2016 ואני רוצה להזכיר לכם שבשנת 2007 היו כ-300. אבל עם כל השאפתנות, צריך לעשות את זה בהדרגה ולא בצורה חזקה מדיי, כי זה יכול להביא לתגובת נגד, קרע בעם, וגם לנסיגה בכל מה שהושג בנח"ל החרדי ושאר תכניות השילוב של צעירים חרדים בצה"ל".