הכנסת התנגדה לגיוס מגיל 18; ליברמן: לא אפרוש מהממשלה

(עדכון) - יו"ר ישראל ביתנו הביא היום להצבעה הצעת חוק על פיה יחויב כל צעיר במדינה בגיוס או שירות אזרחי מגיל 18, אך הכנסת התנגדה לחוק

יום לאחר התפטרותה של קדימה מהממשלה לנוכח כישלון המגעים עם בין קדימה לליכוד לגיבוש חלופה לחוק טל, הביא היום (ד') יו"ר ישראל ביתנו להצבעה הצעת חוק חלופית על פיה יחויב כל צעיר במדינה בגיוס או שירות אזרחי מגיל 18.

מלכתחילה לחוק לא היה צפוי רוב אולם העלתו להצבעה נועדה להביך את קדימה, העבודה וגם את הליכוד. פרט ל-15 האצבעות של חברי ישראל ביתנו הצביעו עוד 5 חברי כנסת בעד ההצעה כשהתנגדו לה 74 חברי כנסת. ארבעה נמנעו.

ליברמן הבהיר עוד לפני ההצבעה כי "לא יתן את התענוג" לאף מפלגה ולא יפרוש בגלל דחיית החוק מהממשלה. עם זאת, הוא העריך שהבחירות יוקדמו לתחילת 2013.

ליברמן תקף במסיבת העיתונאים שקיים בכנסת את חברי קדימה שרק שלושה מהם הצביעו בעד הצעת החוק שלו. "יש צדיקים בסדום. אותם אלה מקדימה שהצביעו איתנו אני מצדיע להם. עכשיו ברור לכולם שמילה זו מילה וברור מי בעד שיווין בנטל. מה שלא עשה החוק תעשה המציאות ב-1 באוגוסט", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

ליברמן הוסיף כי הקשיב לדבריו של בוגי יעלון במליאת הכנסת שדיבר על חוק טל. "אין ספק שלא מדובר בשיוויון בנטל אלא בפראפרזה על חוק טל", אמר. "זה משהו דומה וקרוב שמזכיר את חוק טל. מ-1 באוגוסט נראה לא מעט בג"צים", הוסיף.

להערכתו של ליברמן הכנסת תתפזר בתחילת מושב החורף שיחל באוקטובר. "ברור לכולם שהשנה הבאה היא שנת בחירות. לכל המאוחר הן יתקיימו באוקטובר 2013, אבל החל מינואר ועד אוקטובר יש הרבה אפשרויות. הנושא הזה של השיוויון בנטל יהיה מרכזי גם במערכת הבחירות הבאה. אני מקווה שמה שלא עשתה הכנסת תעשה המציאות במושב החורף. בכל מקרה, לנו אין כוונה לפרוש".