הנפקת מנצ'סטר יונייטד יוצאת לדרך. היעד: גיוס 300 מיליון דולר

בשונה מהערכות קודמות, הגלייזרים מתכוונים לגייס סכום גבוה הרבה יותר בניסיון לכסות חלק משמעותי מהחובות; ההנפקה בניו יורק מתוכננת לשבוע הבא

הנפקת מנצ'סטר יונייטד בבורסה בניו יורק תצא לדרך בשבוע הבא, כך מפרסם ה"פייננשל טיימס". בניגוד להערכות קודמות שדיברו על גיוס של 100 מיליון דולר, היעד של יונייטד בהנפקה יהיה גבוה יותר ויעמוד על 300 מיליון דולר. הכוונה היא לגייס הון גדול יותר, שיאפשר למחוק כמעט מחצית מהחוב שעומד נכון לסוף מארס על 663 מיליון דולר.

מועדון הכדורגל האנגלי, שנמצא בבעלות משפחת גלייזר האמריקנית, הגיש בתחילת החודש לרשות ניירות הערך של ארצות הברית תשקיף לפני הנפקה בבורסת ניו יורק. ההחלטה להנפיק בניו יורק סכום נמוך יחסית הגיעה אחרי שבשנה האחרונה בדקו הגלייזרים אפשרות להנפיק 25%-30% ממניות המועדון בבורסות מזרח אסיה, בניסיון לגייס עד מיליארד דולר.

הסיבה העיקרית להנפקה היא, כאמור, ניסיון להיפטר מהחובות הרובצים על המועדון מאז השלימו הגלייזרים את רכישת יונייטד בשנת 2005, בעסקאות ממונפות. בתשקיף שהגישה לבורסה בניו יורק אף ציינה מנצ'סטר יונייטד כי הכסף יגוייס לעל מנת לסייע לצמצום החובות של המועדון.

מנצ'סטר יונייטד ממשיכה ליהנות, לפחות על הנייר, מהערכת שווי גבוהה: "פורבס" העניק השבוע למועדון שווי של 2.23 מיליארד ליש"ט - יותר מכל מועדון ספורט בעולם.