מצוד אחר חוליית המחבלים מבורגס - החקירה נמשכת

כוחות הביטחון הישראלים והבולגרים עורכים מצוד אחר המחבלים שסייעו למחבל שפוצץ עצמו וגרם למותם של 5 ישראלים ■ החשש: החוליה חצתה את הגבול לטורקיה ■ מתחזקת ההערכה שהמחבל היה איש חיזבאללה

שלושה ימים לאחר הפיגוע בבורגס, אנשי המודיעין הישראלים והבולגרים בשיתוף עם כוחות של ה-CIA, ממשיכים במאמץ למצוא את האחראים לרצח האכזרי ועורכים מצוד אחר חוליית המחבלים שסייעה למחבל המתאבד.

במקביל, עולה החשש כי המחבל כלל לא ידע שהוא עומד להתפוצץ - וסייען הוא זה שהפעיל מרחוק את מטען הנפץ שנשא המחבל על גופו. אמצעי הלחימה שהיו עליו נבדקים גם כן על ידי גורמי המודיעין, בתקווה שאלו אולי יגלו עוד מידע שיעזור למצוא את המרצחים.

משטרת בולגריה הפיצה לכלל צוותי המלונות בבורגס ובאזור קלסתרון של אדם שחשוד שסייע למחבל, אך גורמים במדינה העריכו כי ייתכן והחוליה כבר יצאה מגבולות המדינה לטורקיה. בנוסף, בקרב צוותי המודיעין התחזקה ההערכה שמדובר באיש חיזבאללה.

באזורי התיירות במדינה ובמיוחד בנמל התעופה בבורגס, תוגברה האבטחה באמצעות שוטרים סמויים וגלויים זאת על מנת להחזיר את תחושת הביטחון. במדינה מקווים כי התיירים הישראלים לא יחששו להגיע למדינה בשל הפיגוע.

"החשוד בסיוע: אמריקני העונה לשם דיוויד ג'פסון"

אתר החדשות הבולגרי "אקטואלנו" דיווח הבוקר כי ממצאי בדיקה העלו שהמטען ששימש לפיגוע הכיל כשלושה קילוגרמים של חומר נפץ.

בריאיון שהעניק שר הפנים בסופיה אודות התקדמות החקירה סירב לספק פרטים על ההתפתחויות בה ועל זהות המתאבד. גם כעת נמשכים המאמצים לאתר חשוד שלפי ההערכות סייע למחבל, מחשש שהוא מחזיק ברשותו חומרי נפץ. לפי המשטרה הבולגרית, החשוד בסיוע למחבל הוא אזרח אמריקני העונה לשם דיוויד ג'פסון.

"החיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע בבורגס"

"הלב נחמץ היום", אמר השר ברק לאחר הלוויותיהם של חמשת נרצחי הפיגוע בבולגריה. "אנחנו נבדוק את האירוע שמאחוריו עומד החיזבאללה בסיוע לוגיסטי, מודיעיני ומבצעי. האירוע הזה שהתרחש כחלק משרשרת ניסיונות של פגיעה במוקדי תיירות ישראלים".

בנוסף, דחה שר הביטחון את הטענות של הבולגרים לגבי מחדל מודיעיני שגרם לפיגוע. "אין מדינה בעולם שמקיימת פעילות מודיעינית ענפה כמו ישראל", הצהיר ברק. "כאשר יש לנו מידע אנו משתפים. אם היה מידע כמו בקפריסין שמאפשר יירוט - היינו עושים את זה. גם ארגון המודיעין הטוב בעולם לא תמיד יודע הכל על כולם".