מליסרון מתקשה לאשר את שכר היו"ר ליאורה עופר

צפויה להודיע על דחיית אסיפה לאישור שכר שנתי של 2.25 מיליון שקל לעופר ■ מליסרון: "הדחייה - מסיבות טכניות"

חברת הנדל"ן המניב מליסרון צפויה לדחות את אסיפת בעלי המניות לאישור שכר שנתי של 2.25 מיליון שקל לליאורה עופר, יו"ר החברה ומבעליה. כך נודע ל"גלובס". ביום חמישי הקרוב אמורה הייתה להתכנס אסיפת בעלי המניות לאישור תנאי ההעסקה של בעלת השליטה, אך ככל הידוע, מספר בעלי מניות מקרב הגופים המוסדיים התנגדו לתנאי השכר.

ההערכות בשוק הן, כי גם אנטרופי, חברת הייעוץ למוסדיים שמספקת להם המלצות הצבעה, ביקשה ממליסרון הבהרות, לאור אי עמידה בתנאי ההעסקה של עופר בקריטריונים המאפשרים לאנטרופי להמליץ לאשרם. ההערכות הן, כי הקשיים הללו גרמו למליסרון לפעול לדחיית האסיפה. דובר מליסרון מסר היום בתגובה, כי "האסיפה תידחה מסיבות טכניות".

דירקטוריון מליסרון אישר באחרונה לליאורה עופר, שתכהן כיו"ר ב-75% משרה, שכר בגובה של 187.5 אלף שקל בחודש (2.25 מיליון שקל בשנה כאמור), לתקופה לא קצובה; זאת במקום הסכם קודם, שפג בחודש נובמבר אשתקד, ואשר מכוחו מליסרון שילמה דמי ניהול לחברת עופר השקעות של משפחת בעלי השליטה.

אותו הסכם, שנחתם בראשונה בשנת 1994, ותוקן כמה שנים מאוחר יותר, ב-2004, זיכה את עופר השקעות בדמי ניהול בגובה 4.5% מהרווח השנתי לפני מס, בניכוי הכנסות אחרות. ב-2011 הסתכמו דמי הניהול הללו ב-3.2 מיליון שקל, ואילו ב-2010 הם עמדו על 7.6 מיליון שקל. סכום של כ-6 מיליון שקל שולם לעופר השקעות ב-2009, ו-4.7 מיליון שקל ב-2008.

כעת עומדים תנאי השכר של ליאורה עופר (שיחליפו את הסכם הניהול עם עופר השקעות) להצטמצם כאמור; אולם לדעת חלק מהמוסדיים אין הצדקה לשלם אפילו את הסכום המקוצץ למי שנושא בתפקיד של יו"ר (להבדיל ממנכ"ל), קל וחומר כאשר מדובר במשרה חלקית.

דירקטוריון מליסרון שאישר לעופר את שכרה, סבר אחרת, ונימק את החלטתו בכך שבפניו "הוצגו נתונים השוואתיים אודות תגמול יו"ר דירקטוריון בחברות ציבוריות הנמנות עם מדד נדל"ן 15, וכן הובאה חוות דעת שנערכה על ידי יועץ חיצוני המתמחה בעריכת סקרי שכר לבכירים, לפיה התגמול הכולל עולה בקנה אחד עם המקובל בחברות בסדר הגודל של החברה".

גם האח דורון מתנגד

עופר השקעות מחזיקה ב-66% ממניות מליסרון, וכן היא בעלת השליטה (20%) בבנק מזרחי טפחות, לצד מוזי ורטהיים. עופר השקעות נמצאת כיום בידי עיזבון יולי עופר (36.6%); ליאורה עופר (15%); ודורון עופר (כ-15%). סביב ירושת יולי עופר המנוח מתנהל כיום סכסוך משפטי בין האחים, ודורון עופר אף הגיש המרצת פתיחה (הליך משפטי מקוצר) נגד עופר השקעות, בטענה כי בוצעו העברות כספים חריגות לידיה של ליאורה עופר. בין היתר מתנגד דורון עופר גם לתנאי השכר של אחותו במליסרון.

הסכסוך בין האחים החל עם פטירת אביהם, שהשאיר אחריו שתי צוואות שונות: הראשונה חילקה באופן שווה את מניותיו בעופר השקעות בין שני ילדיו, ואילו בשנייה הוא העביר את כל מניותיו בעופר השקעות לבת ליאורה. בחודש יוני האחרון תבע דורון עופר מחצית ממניות השליטה בעופר השקעות, בטענה שאביו המנוח הבטיח לו בחייו חצי מהבעלות בחברה. דורון עופר טוען, כי ככל הנראה, הצוואה השנייה (והאחרונה) של אביו, שעל פיה הועברו כאמור כל מניותיו בעופר השקעות לליאורה, אינה תקפה; וכי ביהמ"ש צריך לכבד את הצוואה הראשונה שכתב האב, שבה חולק הרכוש שווה בשווה בין האחים.

11
 11