האם הברנבאו יהפוך ל"אצטדיון האמירייטס"?

חברת התעופה הלאומית של דובאי מנהלת מו"מ לרכישת הזכויות השמיות של אצטדיון ריאל מדריד; הסכום המדובר: 50 מיליון אירו בעונה

ריאל מדריד עשויה להגדיל באופן משמעותי את ההכנסות השנתיות שלה, באמצעות מכירת זכויות השם של האצטדיון הביתי שלה, הסנטיאגו ברנבאו.

היומון הספרדי ABC מדווח כי חברת התעופה הלאומית של דובאי, אמירייטס, מנהלת משא ומתן עם אלופת ספרד בכדורגל על רכישת הזכויות. על-פי הפרסום, מוכנה אמירייטס לשלם לקבוצה סכום של כ-50 מיליון אירו בכל עונה בתמורה לשינוי שמו של המגרש. גם ללא התוספת הכלכלית המשמעותית הזאת, ריאל היא כבר עכשיו קבוצת הכדורגל המכניסה בעולם, עם מחזור של 480.2 מיליון אירו בעונת 2010/11.

יש לציין כי החל מעונת 2013/14, תהפוך אמירייטס לספונסרית הראשית של ריאל, כשתפרסם על קדמת חולצות המשחק של הקבוצה, בהסכם שצפוי להכניס למועדון כ-22 מיליון אירו בעונה (בעונה הקרובה תישאר ריאל עם הספונסרית הראשית הנוכחית שלה - סוכנות ההימורים BWIN).

אמירייטס היא אחת המפרסמות הבולטות בכדורגל העולמי. לחברה הסכמים עם הארגון העולמי פיפ"א, ועם קבוצות כגון מילאן (איטליה), פ.ס.ז' (צרפת) והמבורג (גרמניה). ההסכם הגדול ביותר שלה הוא עם ארסנל: משמשת כספונסרית חולצה של הקבוצה האנגלית עד לשנת 2014, ובנוסף לקחה את החסות השמית על המגרש שלה בלונדון לשנים 2006-2021, בהסכם ששוויו הכולל עומד על 100 מיליון ליש"ט (כ-130 מיליון אירו). באמירייטס כבר הודו בעבר כי מדובר על סכומים נמוכים ביחס לחשיפה האדירה שמקבל מותג התעופה.

לפי הדיווח ב-ABC, בריאל מתנגדים לשנות באופן מוחלט את שמו של האצטדיון, שנקרא על שמו של סנטיאגו ברנבאו, מי ששימש במשך 35 שנים כנשיא המועדון. עם זאת, בריאל מוכנים לשלב חברה מסחרית בשמו של האצטדיון, מבלי להסיר את שמו של הנשיא המיתולוגי.

הקשר עם אמירייטס אינו מהווה את היוזמה היחידה של ריאל במפרץ הפרסי. מוקדם יותר השנה הודיעה ריאל כי תקים קומפלקס ענק של נופש, תיירות וספורט על אי מלאכותי באמירות ראס אל-ח'ימה. עלות הפרויקט מוערכת במיליארד דולר.

ייתכן כי התוכנית של ריאל למכור את זכויות שם האצטדיון שלה נובעת מהרצון של הנשיא, פלורנטינו פרז, למצוא מימון לפרויקט השיפוץ המאסיבי שמתוכנן לברנבאו. הפרויקט, שעלותו מוערכת ב-200 מיליון אירו, קיבל השבוע אור ירוק לצאת לדרך מבית המשפט בספרד.

הברנבאו, שמכיל 85,454 מקומות ישיבה, נפתח בשנת 1947. הוא האצטדיון השני הכי גדול בספרד אחרי הקאמפ נואו של ברצלונה.