אושר: קנסות כספיים לחברות תקשורת שיפגעו בצרכנים

הצעת משרד התקשורת אושרה בקריאה שנייה ושלישית ■ הסכום המרבי של הקנס יבוסס על שני קריטריונים: חומרת ההפרה וגובה ההכנסות של החברה המפרה

משרד התקשורת יוכל להטיל קנסות כספיים על חברות תקשורת שיפרו הוראות רישיון - כך אישרה היום (ג') הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק של משרד התקשורת עניינה הטלת עיצומים כספיים מדורגים על בעלי רישיונות שונים בתחום התקשורת. הפרה של הוראות הרישיון, אף אם מדובר בפגיעה בלקוח בודד, תאפשר למשרד להטיל על בעלי הרישיונות עיצומים כספיים, הנגזרים מאחוז מסוים מההכנסות ומחומרת ההפרה שבוצעה.

כזכור, בתחילת 2012 אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק, והיא הועברה לאישור מליאת הכנסת. ההצעה תועבר לוןעדת הכלכלה להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

עד כה, נוכח ההוראות בחוק הקיים, גובה העיצום הכספי על חברות שלהן הכנסות גבוהות הגיע לסכומים של עד 16 מליון שקל, אך לא היה אפשר להעניק למנכ"ל משרד התקשורת שיקול-דעת לעניין קביעת סכום העיצום הכספי באופן שיהלום את חומרת ההפרה, ולכן השימוש בכלי זה נעשה במשורה.

שיתוף-הפעולה של משרד התקשורת עם נציגי משרד המשפטים וועדת הכלכלה יאפשר לראשונה להעניק למשרד שיקול-דעת בעניין.

הסכום המרבי של העיצום הכספי שרשאי מנכ"ל משרד התקשורת להטיל על חברות בתחום יהיה מבוסס על שילובם של שני קריטריונים: חומרת ההפרה וגובה ההכנסות השנתיות של החברה המפרה.