רדיו 103FM זומן לדיון על "תרבות הדיבור" של נתן זהבי ושפטל

הרשות השנייה: "אם לא נציב מגבלות מול תופעות של וולגריות והשתלחויות אישיות חסרות רסן, אנו עלולים לסכן את המשך הפלורליזם שקיים בתחנות האזוריות"

הנהלת רדיו ללא הפסקה 103FM זומנה לדיון בפני ועדת הרדיו של הרשות השנייה בנושא תרבות הדיון בתוכניות של נתן זהבי ועו"ד יורם שפטל. ההחלטה על הזימון התקבלה בתום דיון מקיף בנושא תרבות הדיבור בתוכניות הרדיו האזורי, שקיימה היום (ג') ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה בראשות יוסי אליטוב.

במהלך הדיון נדונה תרבות הדיבור בתחנות הרדיו האזוריות, ובאופן פרטני נדונו התוכניות "שפטל עצבני" ו"זהבי עצבני". הוועדה שמעה קטעים רלוונטיים מהתוכניות וכן קיבלה דיווח על תלונות שהגיעו לרשות השנייה מציבור המאזינים לגבי התבטאויות השדרנים.

"אם לא נדע להציב מגבלות מול תופעות של וולגריות והשתלחויות אישיות חסרות רסן, אנו עלולים לסכן בסופו של דבר את המשך הפלורליזם שקיים בתחנות האזוריות", אמר אליטוב.

לדבריו, "לטאלנטים כמו נתן זהבי ויורם שפטל יש אחריות מוסרית כפולה ומכופלת שלא לזהם את המרחב הציבורי בשפת ביבים, שגורמת לדור הצעיר להעביר את אותן 'פנינים' אל המרחב הפרטי שלהם. את האלימות הזו בשידורים חייבים לחתוך - ומיד".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, הוסיף כי "המועצה מכירה בערך של תוכניות מלל שעוסקות בסוגיות שנויות במחלוקות של החברה הישראלית, אך היא רואה בחומרה התבטאויות פוגעניות שיכולות להיחשב כהסתה, ושפת דיבור גסה שאין לה מקום בשיח הציבורי".