ח"כ פלסנר: "ערבים לא צריכים לשרת בצבא"

צפו בפלסנר מתראיין לחגי גולן בגלובס TV ■ למה שנתניהו יפר את הברית עם החרדים? "הוא היה כובש את המרכז הפוליטי; זה היה יוצר אפקט כמו גלעד שליט" ■ אולמרט ייעץ? "אני בקשר איתו" ■ תקציב 2013? "אין מושל בישראל"

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), מי שעמד בראש הוועדה לקידום שוויון בנטל, תוקף את העלאות המסים שמתכנן ראש הממשלה בנימין נתניהו, מבקר אותו על ההתקפלות בסוגיית גיוס החרדים לצה"ל וקובע: ערבים לא צריכים לשרת בצבא.

"אי-אפשר לפתור בעיה של 40 שנה באבחה אחת. אנחנו מחוללים כאן שינוי חברתי... דרשנו שגיל הגיוס יהיה עד גיל 22 ושתחול חובת גיוס עד הגיל הזה ונתניהו התעקש גיל גיוס עד גיל 26 וגיוס בהתנדבות. זאת אומרת, מי שלא יתנדב להתגייס עד גיל 26, יש לו פטור אוטומטי. לזה לא יכולנו להסכים", אמר פלסנר בראיון לתוכנית "בארבע עיניים" עם חגי גולן בגלובס TV.

- למה בכלל חשבתם שנתניהו יפר את הברית ההיסטורית שלו עם החרדים?

"גם מבחינת השיקול הלאומי, גם מבחינת השיקול הפוליטי, הדבר הנכון היה לקבל החלטה מכריעה על שינוי מציאות. זה היה נכון לנתניהו, הוא היה כובש את המרכז הפוליטי. זה היה יוצר אפקט כמו האפקט של גלעד שליט, רק מתמשך. נתניהו היה בעצם ממסמס את כל היריבים שלו וזה כמובן היה דבר נכון למדינה".

- יכול להיות שאם היית פוליטיקאי קצת יותר משופשף היינו נמצאים היום בפני מציאות שונה?

"שמעתי את הטענה הזאת. אם כשאומרים ניסיון פוליטי יותר רב, הכוונה לאפשר למסמס את הכול, להביא חוק טל שני ולהשתמש בכמה כותרות; הציעו לי את הדבר הזה. אני לא חושב שלזה נועד ניסיון פוליטי".

- זה נכון שאהוד אולמרט ייעץ לך לכל אורך הדרך בכל התהליך הזה?

"דיברתי עם הרבה מאוד אנשים. זה לא סוד שאהוד אולמרט אני בקשר איתו, אבל הוא לא היה היועץ שלי בתהליך. דיברתי איתו אולי פעמיים".

- חרדי או ערבי. מי מבניהם מטריד אותך יותר שלא משרת בצבא?

"ודאי שחרדים. ערבים לא צריכים לשרת בצבא אלא בשירות אזרחי".

פלסנר התייחס גם להעלאות המסים הצפויות בשבוע הבא ואמר: "גם בנושא הכלכלי בעצם אין מושל בישראל. נתניהו לא הביא תקציב בכלל; עד היום היה אמור להיות כבר תקציב שעובר בממשלה. אנחנו יודעים שאנחנו נכנסים לשנה של פחות גביית מיסים, מחויבויות פיסקליות אדירות שהממשלה לקחה על עצמה. אנחנו נכנסים לגירעון. יש כאן רה"מ שלא גוזר צעדים מתוך ראיה כוללת ויוזם רפורמות שמראות איך אנחנו מגדילים את העוגה בכלל, אלא הולך תמיד על הצעדים הקלים כמו העלאת המע"מ".

*** צפו בתוכנית המלאה בה מתייחס פלסנר לעתידה של מפלגת קדימה, לבחירות, לתקיפה באיראן ועוד