מגדל שוקי הון: "נגד הסדר החוב של תשובה בדלק נדל"ן"

כלכלני מגדל מתנגדים להסדר החוב שמציעה דלק נדל"ן לנושיה: "בתרחיש של 'אירוע חדלות פירעון' של דלק נדל"ן, בעלי האג"ח עלולים לספוג 'תספורת' של עד כ-88%"

ההסדר המוצע של חברת דלק נדל"ן לבעלי האג"ח כתוב בצורה בלתי ברורה, ללא סדר הגיוני של נושאים, כפילויות, ו"חורים סתומים". כל אלה מביאים לבעיות פרשניות כבדות משקל ביישום ההסדר וקביעת ההתחייבויות וזכויות הצדדים על פיו - כך מדגישים היום (ד') כלכלני מגדל שוקי הון, בהתייחס להסדר החוב שהציגה החברה בשליטתו של יצחק תשובה, לבעלי האג"ח.

בנוסף, מציינים במגדל, "מסמכים מהותיים המהווים חלק מההסדר טרם פורסמו ודי באמור לעיל כדי שרשות ני"ע תתערב ותחייב את הצדדים לנסח או להציג מחדש את ההסדר, לרבות כל המסמכים החסרים".

כזכור, לפי הצעת הסדר החוב של יצחק תשובה בתיווכו של פרופ' אמיר ברנע, שנחשפה ב"גלובס", יקבלו בעלי האג"ח של החברה (להם היא חייבת כ-2.1 מיליארד שקל) אג"ח חדשות בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, בפריסה ל-10 שנים, וכן 70% ממניות חברת הנדל"ן החבוטה.

"ההסדר יוצר להערכתו איפה ואיפה בין בסדרות האג"ח השונות, היות והחברה מתחייבת לממן עליות נאמן ויועצים רק בחלק מהסדרות, וכן בשל מתן סוכרייה לנציגות סדרה ה' שלה מוענק יחס חלוקה מועדף לעומת שאר הסדרות", לשון הודעת מגדל, שם מעריכים כי בתרחיש של "אירוע חדלות פירעון" של דלק נדל"ן, בעלי האג"ח עלולים לספוג "תספורת" של עד כ-88%.

מקורב בכיר לדלק נדל‎"‎ן מסר בתגובה, כי "לאורך כל הדרך הובילה מגדל שוקי הון קו מיליטנטי נגד החברה, תוך שהיא מנסה להוכיח למחזיקים באותות ובמופתים מדוע עדיף להם שלא לבחור בחלופת ההסדר. בסוף היום מחזיקי האג"ח, הם ורק הם ,יצטרכו לבחור בין חלופת ההסדר על כל היתרונות שבה, לרבות תרומה חסרת תקדים מצד בעל השליטה, לבין חלופת הפירוק, על כל המשתמע מכך.‏‏ ‏"חשוב באותה נשימה, שבמגדל שוקי הון ידגישו בפני המחזיקים, שהנהנים היחידים מחלופת הפירוק יהיו עורכי הדין, המפרקים והנאמנים, בעוד שהמחזיקים ייוותרו בפני שוקת שבורה, וכל שייוותר להם זה להפנות את תביעותיהם ודרישותיהם לתשלום מאותה הנציגות שהמליצה להם שלא לתמוך בהסדר, ושהבטיחה להם חזיונות שווא על מה שמחכה (ולא מחכה) להם מעבר להרי הפירוק".

אוהד אלוני, ממובילי התארגנות מחזיקי האג"ח הפרטיים בייצוגו של עו"ד יהודה רסלר, הגיב למהלך כי "אנו מברכים את מגדל על אומץ הלב הציבורי לצאת בגלוי מול ההסדר ולומר את מה שגופים רבים בשוק אומרים בחדרי חדרים. הניסיון להציג את ההסדר כטוב ומיטב עם תספורת של 30% בלבד הינו דמגוגיה והונאה לכאורה של הציבור אשר ראוי כי תחקר".

מדלק נדל"ן נמסר בתגובה: "נייר העמדה שפורסם על ידי מגדל שוקי הון מכיל אי דיוקים בלשון המעטה, הינו מגמתי ואף עלול להטעות את המשקיעים. החברה סבורה כי מן הראוי היה לו מגדל שוקי הון היו פונים לחברה לקבלת הסברים והבהרות להסדר אשר לטענתם איננו ברור לה, טרם הפצת נייר העמדה. אי פניה כאמור מפגין חוסר מקצועיות שלא לומר זלזול בקורא נייר העמדה. בכוונת החברה להגיש למגדל שוקי הון נייר נגדי ובו להעמידם על אי הדיוקים המופיעים בנייר העמדה שהפיצה וזאת על מנת שיהיה בידי המחזיקים את המידע הדרוש לצורך בחינת חלופת ההסדר לעומת חלופת הפירוק".