האוצר אישר לטוטו להפעיל הימורים על לונדון 2012

כחלק מההקלות ברגולציה על הימורים, לראשונה בהיסטוריה יוכנסו לתוכנייה של הווינר 4 מקצועות אולימפיים - שחייה, אתלטיקה קלה, התעמלות וכדורעף

הטוטו ממשיך להגדיל את האפשרויות שהוא מציע למהמרים. אחרי שבשנה האחרונה קיבל מהמדינה אישור להפעיל הימורים על ענפים כבייסבול, ספורט מוטורי, טניס, כדוריד ופוטבול אמריקאי, כעת חתם משרד האוצר על אישור להימורים גם על המשחקים האולימפיים בלונדון, שייצאו לדרך ביום שישי הקרוב.

בטוטו המתינו בימים האחרונים לחתימת שר האוצר על הרחבת התוכנייה גם למשחקי לונדון 2012, אחרי שמשרד התרבות והספורט כבר אישר את הבקשה. האישור, שהגיע אתמול (ג') למשרדי הטוטו, ניתן לארבעה ענפים שישובצו בתוכניית הווינר - אתלטיקה קלה, שחייה, התעמלות וכדורעף. בכך יוכלו המהמרים להמר, למשל, על זהות המנצח בריצת 100 מטר (יוסיין בולט או יוהאן בלייק?); להמר על הקרב הגדול בבריכה בין מייקל פלפס לראיין לוכטה; להמר אם ינופצו שיאי עולם במשחה מסוים או בריצה; הימורים על מספר מדליות לאתלט מסויים או למדינה, ועוד.

בשלב זה ההימורים על ארבעת הענפים החדשים ניתנו לתקופה של משחקי לונדון 2012 בלבד. בנוסף, הטוטו גם יציע הימורים על ענפים אולימפיים שעליהם אין לו הגבלות: משחקי כדורגל, כדורסל, טניס וכדוריד.

מבחינת הטוטו מדובר בעוד פלטפורמה שתקדם אותו אל עבר יעד של הכנסת שיא בהיסטוריה של הגוף. ביחד עם משחקי יורו 2012 שנערכו הקיץ בפולין ואוקראינה, וכעת המשחקים האולימפיים וטורניר ווימבלדון שנפתחו לראשונה להימורים - ההערכות הן שהטוטו יהיה קרוב מאוד לרף הכנסות של כ-2 מיליארד שקל. הצפי בתחילת העונה עמד על 1.8 מיליארד שקל הכנסות.

בכך ממשיך הטוטו ליהנות מ"הפשרה" של המדינה על הרגולציות לגבי מספר ההימורים והענפים. רק לאחרונה אישר האוצר לטוטו הימורים גם על מירוצי סוסים, שייכנסו לתוקף בדצמבר הקרוב. לאחרונה גם ניתן האישור להפעלת הימורים דרך אפליקציה סלולרית.

איציק לארי, מנכ"ל הטוטו, אמר כי "הכללת התחרויות בווינר תיצור חשיפה רבה למשחקים האולימפיים, לרבות לחלק מהספורטאים הישראלים שיעפילו לשלב הגמר. אין ספק, כי ההשתתפות בווינר תגדיל את ההתרגשות והחוויה האולימפית".