חיפה: שריפה משתוללת בנווה שאנן - תושבים מפונים

כוחות כיבוי גדולים פועלים בשעה זו להשתלט על אש שהתלקחה אחר הצהריים בשכונה, והחלה לאיים על בתי מגורים בה ■ לא דווח על נפגעים, אך המשטרה החלה לפנות חלק מהתושבים

שריפת קוצים גדולה משתוללת אחר הצהריים בשכונת נווה שאנן שבחיפה. אל המקום הוזעקו 15 צוותים של מכבי אש, שאנשיהם טרם הצליחו להשיג שליטה על האש. עד כה לא דווח על נפגעים, אולם בשל קרבת מוקד הדליקה לבתי מגורים - החלה המשטרה לפנות כמה מהם מיושביהם.

דובר מכבי האש בחיפה, רשף יוסי בן-יוסף, אמר לחדשות 2 באינטרנט כי מוקד הדליקה - בכביש דורי לכיוון דרום. "במקום פועלים שני מטוסי כיבוי וכרגע לא נשקפת סכנה לחיי אדם", הוא הבהיר. "החלטנו לפנות את הדיירים בשל העשן הכבד. ייקח זמן עד שנצליח להשיג שליטה על האש ואנו ממליצים לתושבי האזור להישאר בבתים, לאטום את החלונות ואת הדלתות ולהמתין בסבלנות".

מהמשטרה נמסר כי התושבים המפונים הם דיירי רחוב סולומון וכן כי "ניידות תחנת חיפה, בסיוע משטרת התנועה, חוסמות את הכבישים בכניסה לרחובות נתיב חן, יעקב חזן וגדליהו".

מנחם קלר עובד בשכונת נווה שאנן וראה את האש משתוללת במקום, זמן קצר אחרי שפרצה. "היו שם להבות דיי גבוהות", הוא סיפר בריאיון. "המשרד שלי נמצא ליד וראיתי את הכל מהחלון. האש הולכת ומתקרבת לבתי המגורים".

מפקד משטרת חיפה, ניצב-משנה משה כהן, הגיע לזירה וסיפר: "היו קשיים בפינוי, מכיוון שמספר לא מבוטל של אנשים עם בעיות גופניות פונו על הידיים. המוקד הוא ברחוב סולומון ומשם התפשטה האש במדרון לרחוב התשעה".

כהן סיפר כי "מטוסים הגיעו אחרי כ-40 דקות והם היו הכוח ששבר את השוויון והצליח לעצור במהירות את התפשטות האש. הכבאיות לא הצליחו להגיע לתוך המדרון".

כהן אמר כי לפני מה שמסתמן כעת, פרצה האש ממוקד אחד. הוא הדגיש כי טרם ניתן לקבוע האם מדובר בהצתה שנעשתה בזדון או באופן אחר.

לפני כ-10 ימים פרצה שריפת חורש גדולה בהרי ירושלים, בין בית נקופה לעין חמד. במרוצת השעות החלה האש להתפשט לעבר מבשרת ציון. למקום הוזעקו שישה צוותים של כבאים שהסתייעו בשני מטוסים. מסוק משטרתי הוזנק לשמיים ולקח גם הוא חלק במבצע הכיבוי.

בשל הדליקה, פונו גם אז תושבים משני רחובות בעין חמד ומבתים אחדים במבשרת ציון.