אלשיך התפטרה מתפקיד יו"ר נציגות השופטים הארצית

במכתב ששלחה הבוקר הודיעה אלשיך כי כיוון שהיא מכהנת בתפקיד זה קרוב ל-7 שנים, החליטה לפרוש ממנו ■ בהודעה לא צוינה ולו ברמז העובדה שאלשיך ממתינה להחלטת גרוניס כיצד לנהוג בעניינה בעקבות פרשת "הפרוטוקול המשופץ"

התפתחות משמעותית בפרשת "הפרוטוקול המשופץ": סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, התפטרה הלילה מתפקידה כיו"ר נציגות השופטים הארצית.

במכתב ששלחה הבוקר (ו') באמצעות המייל לכלל השופטים חברי הנציגות, הודיעה אלשיך כי בשל העובדה שהיא מכהנת בתפקיד זה קרוב ל-7 שנים, החליטה לפרוש מתפקיד זה.

ואולם, בהודעה לא צוינה ולו ברמז העובדה שאלשיך ממתינה להחלטתו של נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, בשאלה כיצד לנהוג בעניינה, והאם לפעול להעברתה מכהונת שופטת או להעמידה לדין משמעתי בבית הדין המשמעתי לשופטים, בעקבות פרשת "הפרוטוקול המשופץ".

גורמים שיפוטיים מעריכים הערכות סותרות בעקבות צעדה של אלשיך: הערכה אחת גורסת כי הודעתה של השופטת אלשיך על פרישתה מראשות נציגות השופטים מהווה צעד מקדים ראשון, לקראת פרישה מלאה מתפקידה כשופטת. במקרה כזה, אלשיך תקבל את הצעתו של גרוניס, שעמו נפגשה לפני כשבועיים עם חזרתה משבתון בארה"ב, ולפיה היא תפרוש מיוזמתה כדי להימנע מנקיטת צעדים נגדה.

ואולם על-פי הערכה אחרת, בין גרוניס ואלשיך שוררת הבנה שלפיה השניים יסתפקו בפרישתה מנציגות השופטים, אך אלשיך תוכל להמשיך ולכהן כשופטת, עד למועד פרישתה ב-2014.

"חבריי היקרים - חברי הנציגות הארצית", כתבה אלשיך במכתבה לשופטים, "חלפו כמעט 7 שנים שבהן אני מכהנת כיו"ר הנציגות. לא הרגשתי עבד, אבל העבודה הייתה רבה קשה ומתישה. זו הייתה תקופה סוערת מכל הבחינות ובכל הנושאים והצריכה זמן וטיפול אינטנסיביים, כאשר גם העבודה השוטפת, כשופטת, הייתה רבה ומאומצת.

"יש ביניכם רבים היודעים כי ביקשתי לפרוש מתפקיד היו"ר כבר בדצמבר 2011, אך בשל לחץ רוב החברים הסכמתי להמשיך, והכרתי בעובדה שיש עוד נושאים כבדים שעמדו על הפרק. הרגשתי חובה לסיים את הטיפול בהם. הבהרתי כבר אז כי אני עושה זאת אך ורק עד שאשלים את הטיפול בנושאים הללו, ואז אפרוש".

"אני יודעת שאני מאכזבת את אותם החברים שביקשו כי לא אפרוש, ואמשיך עד לסיום הקדנציה, בעוד כשנה ו-4 חודשים. אני מקווה שתקבלו זאת בהבנה. יצאתי לשבתון בחודש אפריל, במהלכו סיימתי את הטיפול באותם נושאים. רציתי לזמן ישיבה מסודרת, אך מבירורים שערכתי חלק מחברי הנציגות בחופשות במקומות שונים".

אלשיך מבהירה כי תעביר את התפקיד בצורה מסודרת, עד 15 באוגוסט, לשופטת בית הדין הארצי לעבודה, ורדה וירט-ליבנה, החברה גם היא בנציגות השופטים, שתשמש יו"ר זמני עד לקיום בחירות מסודרות בנציגות, במהלך חודש ספטמבר.

"ביקשתי מורדה להסכים לכך, בשל העובדה כי ורדה מעורה היטב בכל הנושאים, ומשמשת יו"ר וחברה בוועדות רבות שליד הנציגות. תודה לורדה שהסכימה ליטול לידיה את הפיקדון, עד לבחירת יו"ר חדש לנציגות".

"מיותר לציין כי תמיד אשמח לעזור לסייע ולתרום ככל יכולתי", מסיימת אלשיך את מכתבה. "התפטרותי מהתפקיד לא משחררת אותי מההתחייבות המצפונית, אם וכאשר אתבקש ואוכל לעזור. אני מנצלת הזדמנות זו להודות לכל החברים שתמכו, סייעו, גיבו ועזרו לי במהלך תקופת כהונתי, ועבדו לא פחות ממני - תודה גדולה מקרב לב".