יועצו של רומני: יכבד החלטת ישראל לתקוף באיראן

(עדכון) - המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב מיט רומני נפגש עם רה"מ נתניהו ועם הנשיא במסגרת ביקורו בישראל ■ הפגישה עם שלי יחימוביץ' בוטלה במפתיע

המועמד הרפובליקני, מי רומני, שהגיע אמש לישראל, נפגש הבוקר עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו בלשכתו. בין היתר, דנו השניים באפשרויות למיגור הגרעין האיראני, ונתניהו זכה לגיבוי מלא מרומני בסוגיה. דן סנור, יועצו של רומני לענייני מדיניות חוץ, אמר בטרם הפגישה כי "אם ישראל תצטרך לפעול בעצמה כדי למנוע מאיראן להשיג את החומרים הדרושים לפצצה, רומני יכבד את ההחלטה הזו".

נתניהו אמר למועמד הרפובליקני כי "חשוב שנעשה כל שביכולתנו כדי למנוע מהאייתולות להשיג נשק גרעיני. עלינו להיות כנים ולומר שכל הסנקציות והדיפלומטיה עד כה לא הצליחו להסיג לאחור את תכנית הגרעין האיראנית אף לא במילימטר אחד, וזו הסיבה שאני מאמין שאנו זקוקים לאיום צבאי חזק ואמין, יחד עם הסנקציות, כדי שיהיה סיכוי לשינוי המצב", אמר ראש הממשלה תוך שהוא מותח ביקורת על התנהלותו של הנשאי האמריקני, ברק אובמה, סביב הסוגייה.

רומני השיב כי "הגעתי כדי לשמוע את השקפותיך ורעיונותיך ביחס לאתגרים הניצבים בפני האזור והאתגרים הניצבים בפני העולם. אני מתייחס ברצינות רבה להשקפותיך ביחס לאיראן ומאמציה להפוך למדינה גרעינית, ואני מצפה לשוחח איתך על צעדים נוספים שנוכל לנקוט על מנת להניא את איראן ממזימתה הגרעינית. גם התובנות שלך ביחס להתפתחויות ברחבי האזור - בסוריה, מצרים ומדינות אחרות - יסייעו לנו מאוד", אמר.

בהמשך היום היה אמור רומני להיפגש אם יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אולם הפגישה בוטלה במפתיע כשאיש הקשר של רומני התקשר בעת ביקורו של הנשיא בלשכת ראש הממשלה, ליו"ר סיעת העבודה בוז'י הרצוג וביטל את הביקור. בסביבתה של יחימוביץ' אומרים שמרגע שמטה רומני פנה בבקשה לקיים פגישה, לא הופסקו המגעים והתאומים בין אנשי הקשר של שני הצדדים, והם נמשכו עד הבוקר. הבוקר עוד טילו בסידורי הכניסה לקראת מסיבת העיתונאים המשותפת.

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, הביע חשש ש"רומני הוטעה במכוון על ידי גורמים פוליטיים שחוששים מהתחזקותה העקבית של יחימוביץ' והפיכתה לאלטרנטיבה הברורה מול נתניהו. אף שמטה רומני ידע במהלך תיאום המפגש כי יחימוביץ' אינה מכהנת עוד כיו"ר אופוזיציה, הם ביקשו והתעקשו לקיים את הפגישה והדגישו את חשיבותה מבחינתם", אמר הרצוג.

בהמשך היום נפגש רומני גם עם נשיא המדינה, שמעון פרס ועם יו"ר האופוזיציה, ח"כ שאול מופז. בערב הוא צפוי לסעוד עם ראש הממשלה ורעייתו במעונם הרשמי. מחר בבוקר יקיים רומני כנס התרמה ומיד לאחריו יעזוב את ישראל.