הוט מובייל מאיצה הקמת מתקני גישה אלחוטיים

בהוט חוששים מפני האפשרות שהפטור בהיתרי בנייה עבור מתקני גישה אלחוטיים יסתיים ■ החברה גייסה כ-200 אלף מנויים ברשת החדשה ונדרשת לעיבוי הרשת

על רקע הארכה שקבלו החברות הסלולריות החדשות הוט מובייל וגולן טלקום לפטור בהיתרי בנייה עבור מתקני גישה אלחוטיים (אנטנות סלולריות מוקטנות) - התקבלה ההחלטה בהוט להאיץ בצורה משמעותית את היקף ההשקעה בהם.

בהוט חוששים מאוד מפני האפשרות שהפטור יסתיים, והדבר יקשה עליה מאד להשלים את הקמת הרשת הסלולרית שלה - בה היא מחויבת ולכן החליטה להאיץ ככל הניתן הקמה של מתקני גישה אלחוטיים.

הארכה לפטור מהיתר בנייה ניתנה לפני שבועיים לערך במסגרת דיון שמתנהל בבג"ץ בנושא. משרד התקשורת ואגף התקציבים דוחפים להארכת הפטור משום שהם מבינים שללא הפטור, החברות החדשות לא יצליחו להשלים את החובה המוטלת עליהן - לבנות רשת. לעומתם, משרד הפנים ומשרד המשפטים, עושים כל שביכולתם על מנת לפגוע במאמצי החברות להשלים את הקמת הרשת בה חויבו על ידי המדינה. כך שלמעשה ביד אחת המדינה דורשת מהן לבנות רשת סלולרית מלאה, דרך הרישיון הסלולרי, וביד השנייה המדינה עושה כל מה שניתן על מנת להקשות עליהן לבנות רשת דרך משרדי הפנים והמשפטים.

על רקע זה הוחלט להחריג את החברות הסלולריות החדשות. החברות הוותיקות אינן מוחרגות, וכל מתקן גישה שהן רוצים להקים מחויב בכל שרשרת ההיתרים, כולל היתר בנייה, מה שמקשה עליהם מאד. החברות החדשות, לפיכך, ינסו להאיץ בחצי השנה הקרובה כמה שיותר הקמה של מתקני גישה.

נציין בהקשר הזה כי להוט יש הסכם שימוש ברשת של פלאפון ולכן היכן שיש לה חור בכיסוי העצמאי שלה - היא משתמשת בכיסוי של פלאפון. במצב כזה, להוט יש אינטרס להעביר כמה שיותר תנועה לרשת שלה, כיוון שהיא משלמת לפלאפון עבור כל דקת נדידה של לקוח שלה על הרשת של פלאפון. להוט מובייל יש היום קרוב ל-200 אלף לקוחות על הרשת החדשה שלה, ונדמה שהיא מקדימה את קצב הגיוס של המנויים שעולה על תוכניותיה העסקיות. גם נתון זה משפיע על הצורך בהקדמת השקעות בעיבוי הרשת כדי לעמוד בביקושים. החברה הצהירה שהיא מתכוונת לבנות מחצית מהכיסוי הארצי עד סוף השנה, כך שמדובר בכ-1,000 אתרים בסך הכל.