"שביבי לא יספר לנו סיפורים, אפשר גם אחרת, חייבים אחרת"

הבוקר יגישו חברי הפורום לצדק חברתי לוועדת הכספים ולשרים בממשלה הצעה לתוכנית אלטרנטיבית ■ עיקרי התוכנית החלופית: העלאת מסים לבעלי הכנסות גבוהות ולתאגידים

הבוקר יגישו חברי הפורום לצדק חברתי לוועדת הכספים ולשרים בממשלה הצעה לתוכנית אלטרנטיבית, למה שהם מכנים "חבילת הקיצוצים האכזריים שאושרה בממשלה". במרכז התוכנית הצעה לשינויים בתחום המיסוי הישיר בתקציב 2012- 2013.

עיקרי התוכנית היא הצעה לדרך בה ניתן להגדיל באופן משמעותי את תקציב המדינה דרך העלאת מסים על בעלי הכנסות גבוהות ועל תאגידים, כלומר שינוי תמהיל המס כפי שאישרה הממשלה. חברי הפורום מתנגדים להעלאת מסים רגרסיביים כגון המע"מ, מפני שלטענתם המשמעות היא לקיחת כסף ממי שאין לו ותוצאותיה יביאו אנשים לכדי ייאוד ולחוסר וודאות כלכלית. חברי הארגון טוענים כי השינויים שהם מציעים יביאו לצמצום חלק מנטל המסים העקיפים ובכך יגדילו את הצמיחה ויצמצמו את הפערים בישראל.

"בסבר-פנים חמור מנסה ראש הממשלה למכור לנו חבילת קיצוצים אכזרית בשם האחריות הלאומית ולהציגם כמוצא הכרחי אך הוא מטעה ביודעין את הציבור כדי להמשיך במדיניות צמצום והקטנת חלקה של המדינה בדאגה לאזרחיה עבור המאיון העליון", מסרו חברי הפורום.

"מדובר בהפחדות, בשקרים ובאטימות, שלא נראה כדוגמתה, למצבם של מרבית אזרחי ישראל. שלא יספר לנו סיפורים, אפשר גם אחרת, חייבים אחרת - ניתן דרך מיסוי של מס ההכנסה, מס רווחי ההון ומס עיזבון להגיע להכנסה שנתית נוספת של כ- 14 מיליארד שקל שיביאו לאותה יציבות כלכלית אותה הם מנסים לשמר", נמסר בהודעה שפרסמו.