הישג לשחיין יעקב טומרקין: יתחרה בגמר האולימפיאדה

הערב הדהים צמד הישראלים אנדי רם ויוני ארליך, כשהדיח את הטניסאי המדורג במקום הראשון בעולם רוג'ר פדרר ואת בן זוגו סטניסלאס ואוורינקה

סנסציה בבריכה האולימפית בלונדון: יעקב טומרקין העפיל הערב (ד') לגמר המשחה ב-200 מטרים גב, לאחר שסיים במקום החמישי במקצה שלו והשווה את שיאו האישי שהשיג הבוקר במשחה המוקדמות, שהוא גם שיא ישראל, כשעצר את השעון על 1:57:33 דקות. עם היוודע תוצאת מקצה חצי הגמר השני, נודע כי טומרקין העפיל לגמר מהמקום השמיני הכללי - מקדים בשתי מאיות בלבד את השחיין ההולנדי שסיים במקום התשיעי.

מחר בשעה 21:48 יזנק טומרקין למשחה הגמר, כשהוא אופטימי מאוד. הערב יש לו הרבה סיבות לחגוג, משום שהפך לשחיין הישראלי השני בהיסטוריה שמעפיל למשחה גמר אולימפי.

אנדיוני הדיחו את פדרר ובן זוגו

הישגו של טומרקין מצטרף להישגים נוספים שנרשמו במהלך היום למשלחת הישראלית. בשעות הערב הדהים צמד הישראלים אנדי רם ויוני ארליך, כשהדיח את הטניסאי המדורג במקום הראשון בעולם רוג'ר פדרר ואת בן זוגו סטניסלאס ואוורינקה. הודות לניצחון הזה, עלה הצמד לרבע הגמר במשחקים האולימפיים.

אחרי מערכה אחת בה הפסידו 6:1, ניצחו רם וארליך את שתי המערכות הנותרות 6:7 ו-6:3 וכעת רק שני ניצחונות מפרידים ביניהם לבין מדלייה אולימפית היסטורית לטניס הישראלי. בסיבוב הבא הם יפגשו את האחים האמריקנים בוב ומייק בריאן, שגברו על הצמד הרוסי בדרך לרבע הגמר.