"כוכב נולד" חוזרת לחיים?

הערב, לראשונה העונה, יתבקשו הצופים להצביע ולהשפיע על גורל המתמודדים

"כוכב נולד", יום א' 21:00, ערוץ 2 קשת

העונה הנוכחית של "כוכב נולד", שכונתה על-ידי מפיקיה "עונת העשור", מסרבת להתרומם. לא מדובר בכישלון מוחץ, מהדהד, כזה שמתרסק בטבלאות הרייטינג, אלא בכישלון יחסי של זכיין שהתרגל לשבור את שיאי ההצלחה של עצמו.

צא ולמד מה עלול להיות נזקה של תחרות: "The Voice", למשל (של המתחרה רשת), שהחלה בקול תרועה רמה עם רייטינג מצוין והצליחה להלחיץ את השכנים בקשת, הלכה והתכנסה אל מספרים שפויים יותר, אבל בדרך ייתכן שגרמה למנת-יתר בנישת תוכניות הזמר.

אחרת, לכאורה, קשה להסביר איך זה שהעונה הנוכחית של "כוכב נולד" היא טובה, אבל לא מצוינת. גידי גוב למשל נפלא, והדינמיקה המיוחדת בינו לבין מירי מסיקה מגלה שאולי השניים ראויים לתוכנית משלהם. ובכל זאת: הצופים מגיעים, מתרשמים, אבל לא נשארים בהמוניהם.

יש עוד טענה שלפיה הבעיה היא בפורמט הרזה שכפתה על עצמה התוכנית השנה: במקום לעבור לשלב ההדחות במסרונים מיד אחרי סגירת הנבחרת, נדחה השלב שמערב את הצופים בהחלטות - עד להערב (א').

ייתכן מאוד שפה קבור הכלב, כמו ששר פעם גוב. SMS'ים מעוררים דיון בין הצופים הצעירים, מגבירים את המעורבות המשפחתית, יוצרים ויכוחים, באז בפייסבוק - כל מה שתוכנית ריאליטי מבקשת לעורר.

הערב, לראשונה העונה, יתבקשו הצופים להצביע ולהשפיע, ובקשת יקוו לערב חלש על מסלול הריצה באולימפיאדה: גם ככה הכוכב הזה נולד להם השנה עם יותר מדי אפידורל.