שלום שמחון מאיץ את החקיקה לפיקוח על גני הילדים

המדינה התחייבה כי מרגע אישורו של החוק יוקצו 700 מיליון שקל לצורך ההתאמות הדרושות ■ תזכיר החוק החדש לא כולל הפעם "תקופת חסינות" למעונות של נעמ"ת, ויצ"ו ויתר המסגרות המפוקחות

כמה ימים לאחר שמשרד האוצר הסכים להחריג את המעונות לילדים מהקיצוץ המתוכנן בתקציב 2012, מיהר היום (ב') משרד התמ"ת להפיץ את תזכיר החוק לפיקוח על המעונות, שאמור ליצור לראשונה סטנדרטיזציה גם במערכת הפרטית לרבות פיקוח ממשלתי אחיד.

היות והמדינה הבטיחה כי עם אישורו של החוק תקצה הממשלה 700 מיליון שקל בפריסה רב שנתית כדי שההוצאות הכרוכות בשיפור השירות והפיקוח לא יגולגלו על ההורים, ייתכן כי במשרד התמ"ת מבקשים להאיץ את החקיקה לפני שמשרד האוצר יטרפד את המהלך - זאת בשל החשש כי האוצר לא יסתפק בחבילת הגזירות הכלכליות הנוכחית ויבקש לבצע קיצוצים נוספים או לכל הפחות הקפאה של מספר תוכניות.

הצעת החוק, שאמורה לשפר את איכות השירות והבטיחות במעונות וכן להחיל את אותם כללים גם על הגנים הפרטיים, אמורה היתה לעלות לקריאה שנייה ושלישית כבר לפני מספר חודשים, אולם במשרד התמ"ת טענו כי ההצעה נתקלה בהתנגדות של חברי כנסת כתוצאה מ"לחצים מצד לוביסטים ובעלי עניין". שר התמ"ת שלום שמחון אמר היום בעניין: "התנגדותם של לוביסטים שונים לחקיקה הזו, שכבר הכשילה אותה פעמיים בכנסת, לא תרתיע אותי לעשות את הדבר הנכון לילדי ישראל והוריהם העובדים". גורם במשרד התמ"ת הכחיש בשיחה עם "גלובס" כי הגשתו המחודשת של תזכיר החוק קשורה לקיצוצים בתקציב, והבהיר כי הדבר נובע בשל מספר הסכמות שגובשו בין משרדי הממשלה לרבות משרד המשפטים.

ל"גלובס" נודע כי ההסכמה העיקרית קובעת כי המעונות שכבר היום נמצאים תחת פיקוח לא יזכו ל"תקופת חסינות" של חמש שנים מפני ביצוע ההתאמות הנדרשות בחוק כפי שנקבע בתזכיר החוק המקורי, אלא יידרשו להחיל עליהם את ההתאמות כמו יתר הגנים.

על פי הצעת החוק, רישיון הפעלה לגן ילדים יינתן רק למי שיעמוד במספר קריטריונים שקובעים בין היתר את גובה התקרה, גודלו של המטבח, אופן הגידור של הגן ואמצעי הבטיחות במקום.