חוק הרווחים הכלואים אושר בקריאה ראשונה בכנסת

לדברי סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן (ש"ס), החוק יוביל לגביית מס מיידית שמוערכת ב- 30 מיליארד שקל ■ דב חנין: "החוק הזה מלמד אותנו שדווקא יש ארוחות חינם, וראש הממשלה הוא המלצר"

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה ראשונה את הצעת החוק לעידוד השקעות הון (רווחים כלואים) ברוב של 30 חברי כנסת אל מול 21 מתנגדים. לדברי סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן(ש"ס), החוק יוביל לגביית מס מיידית שמוערכת ב- 30 מיליארד שקל.

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) תקפה את כהן מעל לדוכן הכנסת ואמרה: "תגידו, אתם יצאתם מדעתכם? מוחלים על חובות ושומטים אותם רטרואקטיבית. זוהי הצעה לא חוקתית ולא חוקית. (לסגן השר כהן:) אתה מייצג אוכלוסייה חלשה, אני מתפלאת עליך. במה יבחר ראש הממשלה: האם יגבה את עשרות המיליארדים שמגיעות על-פי חוק, או להטיל מס נוסף על השכבות החלשות? ... איך אתם מעיזים?". לביקורת הצטרף גם ח"כ דב חנין (חד"ש) שאמר כי "החוק הזה מלמד אותנו שדווקא יש ארוחות חינם, וראש הממשלה הוא המלצר".

שר האוצר יובל שטייניץ קרא בטרם הובא החוק להצבעה לשים סוף להסתה נגד אנשי האוצר. "די עם ההתקפות הפרועות הללו וההסתה הקיצונית נגד אנשי האוצר. ביקורת כן, אבל לא השתלחות שלוחת רסן בפקידי האוצר המסורים מאין כמותם לכלכלת ישראל ואזרחי ישראל. יידעו אזרחי המדינה שיו"ר האופוזיציה מופז הצביע בממשלה בעד חבילת מסים גבוהה הרבה יותר. לאחר הזנחה של שמונה שנים, אנחנו מתכוונים לגבות מאותן חברות 3 עד 8 מיליארד שקל החל מהשנה הבאה. אלמלא הצעד הזה היינו צריכים לגבות מאזרחי ישראל. אין דרך אחת לגבות את אותם מיליארדים".

על-פי הצעת החוק, יש לנסות ולהתגבר על בעיית הרווחים הפטורים שנצברו בחברות החוסות תחת ההסדר, ולפיכך מוצע לאפשר לחברות כאמור לשלם מס חברות בשיעורים מופחתים על הכנסות שהושגו בתקופה שבה היו החברות פטורות ממס כאמור, וזאת למשך שנה אחת מיום פרסומו של החוק המוצע.