מכרז הסיבים של חברת חשמל נדחה ב-3 חודשים

חברת ויה אירופה ביקשה לדחות את המכרז, לאור העובדה שלא הושלמו כל ההכנסות למכרז, והמדינה לא סיימה להסדיר שורה של נושאים

המכרז לבחירת משקיע לחברת החשמל נדחה בשלושה חודשים. ועדת המכרזים הוציאה אתמול הודעה למשקיעים ודיווחה להם על כך. בכך, מקווה הוועדה שיושלמו כל ההכנות וייפתרו כל הבעיות שגרמו לדחיית המכרז, בתקווה שעד אז יהיו משקיעים שירצו להתמודד ולהיכנס להשקעה במיזם.

הדחייה של המכרז בשלושה חודשים מוסברת בכך שהוועדה ראתה לנגד עיניה את החופשים הקרובים באוגוסט ובחודש הבא את החופשים המתלווים לתקופת החגים. יוצא איפוא, כי המכרז ייערך בתחילת נובמבר.

הדחייה במכרז באה על רקע בקשתה של חברת ויה אירופה שביקשה לדחות את המכרז לאור העובדה שלא הושלמו כל ההכנסות למכרז והמדינה לא סיימה להסדיר שורה של נושאים הכרוכים בהעברת הנכסים לבעלות המשקיעים לאחר המכרז. היות וויה אירופה היא המשקיע היחידי שאמר לוועדה שהוא שוקל ברצינות להתמודד, וכל יתר המשקיעים הביעו ספקות, לא היה לוועדה מנוס אלא לדחות את המכרז.

השאלה שנותרה פתוחה היא האם ויה אירופה באמת תתמודד והאם יוכנסו שינויים נוספים בתנאי המכרז, שעשויים להביא להצטרפותם של משקיעים נוספים להתמודדות. כפי שזה נראה כעת, התמונה לא משמחת במיוחד והמשקיעים לא מתדפקים על דלתות המיזם, כך שבעצם כל כולו של המיזם תלוי על בלימה וברצונה הטוב של ויה אירופה להגיש הצעה (מה שכאמור נותר עד היום בגדר אי ודאות).