הושגה שליטה על השריפות הגדולות בירושלים ובכרמל

(עדכון) - תגובה מהירה של שירותי הכיבוי בשני מוקדים במזרח הכרמל ובהרי ירושלים מנעה את התפשטותן של שתי שריפות גדולות אחר הצהריים ■ תושבים במושב אבן ספיר ליד י-ם אמרו שראו אנשים מדליקים אש בוואדי – ונמלטים

שתי שריפות גדולות השתוללו אחר-הצהריים בהרי ירושלים ובאזור הכרמל המזרחי: 20 צוותי כיבוי בסיוע מטוסים כיבוי ומסוק פעלו והצליחו להשתלט על שריפה שפרצה בין צומת העמקים לצומת התשבי. 9 צוותי כיבוי נוספים הוזעקו לטפל בשריפה אחרת שפרצה סמוך למושב אבן ספיר.

כעבור כשעתיים של עבודה מאומצת, הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה על על השריפה שפרצה באזור דליית אל כרמל. במקום פעלו 20 צוותי כיבוי, שני מטוסים ומסוק. מפקד תחנת המפרץ ודובר כבאות חיפה, רשף יוסי בן יוסף, עדכן כי במקום הוקם חפ"ק וכי שירותי כבאות מחדרה ועפולה נרתמו לעזור במאמצים.

בפרוזדור ירושלים פעלו 15 צוותי כיבוי, יחד עם שני מטוסים. האש התפשטה לכיוון המושב אבן ספיר, ובתחילה נשקל לפנות משם תושבים. גם שם הושגה אחר הצהריים שליטה על האש.

אחד מעדי הראייה סיפר: "ראיתי כמה אנשים בורחים מהמקום אחרי שהם הדליקו שם מדורה". נבדק חשד להצתה או רשלנות של מטיילים, ארבעה תושבי השטחים נעצרו בחשד שהיו מעורבים בשריפה במקום.

דוברת בית החולים "הדסה עין כרם", אתי דביר, סיפרה: "האש משתוללת כמה מאות מטרים מהגדר החיצונית. אנחנו פועלים בתיאום מלא עם כל הגורמים הרלוונטיים. צוות כוננות של שלנו פרוש בשטח. כמשנה זהירות וליתר ביטחון, ביקשנו לפנות את כלי הרכב החונים בכביש החיצוני".

קב"ט מועצת קריית טבעון, אלי זיו, סיפר לחדשות 2 באינטרנט: "השריפה התחילה במורדות הכרמל ומתחילה לטפס למעלה לחורש עצים. יש שם כוחות כיבוי גדולים שפועלים. לא יודעים בדיוק ממה זה קרה בודקים חשד להצתה".